  • 1. Data: 2015-07-20 22:01:59
    Temat: Działka siedliskowa - budowa domów
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Pozdrawiam Grupę kolejny raz!
    Pytanie mam. Proszę o pomoc. Mam działkę (prawie, bo dopiero ją
    znalazłem). Siedliskową. Jest ona położona na terenie zgodnie z
    pismem z gminy: mieszkalnictwo rolnicze. To jest siedlisko wg
    planu, ale zburzono na nim wszystkie budynki jakiś czas temu,
    żeby nie płacić podatków. Pani z urzędu gminy powiedziała, że
    mogę więc na tej działce stawiać dom i co tylko chcę. Tu dodam,
    że nie jestem rolnikiem, nie mieszkam w tej gminie, nie mam ani
    metra ziemi w tej gmninie. Według Internetu powinienem mieć jakąś
    ziemię, albo być rolnikiem... Więc mam pytanie do Szanownego
    Forum: To co ja właściwie mogę? Mogę stawiać ten dom? Domy?
    Zabudowania? Czy jak?
    Pozdrawiam - JanuszWo

  • 2. Data: 2015-07-20 23:04:49
    Temat: Re: Działka siedliskowa - budowa domów
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 lipca 2015 22:02:01 UTC+2 użytkownik JanuszWo napisał:
> [...]
    > ziemię, albo być rolnikiem... Więc mam pytanie do Szanownego
    > Forum: To co ja właściwie mogę? Mogę stawiać ten dom? Domy?

    Współczesny rolnik na działce siedliskowej, w miejsce stodoły, plantacji np.ogórków
    może ustawić solary i inne panele słoneczne. Wiatraki chyba też. Jak by nie było
    wykorzystuje energię słoneczna inaczej niż chłop pańszczyźniany czy kmieć wolny a
    nawet szlachciura na zagrodzie. Jak Organ Architektury ma to pzp??