    From: "CeSaR" <a...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Podciekający taras
    Date: Fri, 1 Jan 2010 15:49:36 +0100

    Witam wszystkich w 2010.
    Potrzebuję porady a w zasadzie porady w dwóch częściach. Najpierw krótki
    opis problemu: pacjentem jest taras w moim domu. Taras jest na 2
    kondygnacji, pod tarasem na 1 kondygnacji jest salon (a w zasadzie połowa
    tego salonu). Taras jest wyłożony płytkami, płytki mają jakieś 10lat.
    Budynek jest ocieplony. No i niestety od jakiegoś czasu na suficie w salonie
    pojawiają się delikatne zacieki które doprowadzają mnie do lekkiego
    rozstroju nerwowego....
    Czyli woda gdzieś włazi i wyłazi na środku sufitu. To jest pewne. Którędy
    włazi - to już tylko ona wie :-( co czyni sytuację z lekka upierdliwą.
    Decyzja o przebudowie tarasu zapadła ale wiadomo że teraz ani czas ani
    warunki ku temu. Jesienią cały taras został zasmarowany czymś w rodzaju
    folii w płynie, takie jasnofiołkowe coś, ze szczególnym uwzględnieniem
    krawędzi bo jakoś tam wydaje mi się że jest słaby punkt.
    I czas na owe dwie porady, których potrzebuję:
    - jako że wydaje mi się, że znów z lekka jakaś wilgoć się pojawia (może mi
    się wydaje bo śladów jest kilka i może to już moje przewrażliwienie), co
    mogę zrobić na szybko i w warunkach jakie teraz panują? Taras jest
    zasypany śniegiem, nie wychodziłem na niego od czasu zasmarowania ową folią.
    W sumie gotów jestem zasmarowac całość wrzącą smołą wraz z pólmetrowym
    odcinkiem ścian bo już mnie to wnerwia :-) tylko czy to coś da? Czy są
    jakieś "szuwaksy" które można stosować przy temperaturach rzędu -5C? Załóżmy
    że przyjdzie lekka odwilż i podcieknięcia znów się pojawią, bedzie ze 2 dni
    spokoju - czym to goowno zabezpieczyć?
    - jak to zrobić na wiosnę, żeby już na jakiś dłuższy czas był spokój? W
    tarasie są tregry i to one pracując "robią robotę". Chcę zerwać płytki,
    wydłubać tam wszystko (aż się boję) i zrobić to w odpowiedniej kolejności -
    czyli właśnie jak? Żeby było i szczelnie i ciepło. Jakaś wylewka, później
    folie, styropiany, na to płytki (na płytkach mi w sumie najmniej zależy -
    może być żywy beton byle szczelny)
    W akcie desperacji mógłbym to wszystko zabudować bo ani ten taras mi
    potrzebny ani co ale taki urok starych budynków.

    pozdrawiam