  • 21. Data: 2021-09-21 19:20:42
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 September 2021 at 19:09:16 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W jakim mieszkaniu? - PC jest na zewnątrz budynku, na osobnym fundamencie.
    > Na tym fundamencie posadowiona jest na gumowych amortyzatorach. W kotłowni
    > mam pompy obiegowe, takie same jak do kotła gazowego czy elektrycznego. O
    > czym ty człowieku piszesz?
    > Ja mam w domu tak cicho, że słyszę w sypialni pulsowanie w uszach, czasami
    > mi ta cisza przeszkadza.
    > Widziałeś u kogoś współczesną instalację CO z PC?
    >

    > TG
    >

    > --
    > Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
    widziałes sprężarkę pompy ciepła zainstalowaną na zewnątrz budynku ?

    To nie pompa a parownik i mi 2 leżą w piwnicy i mogę oddać w cenie złomu.

  • 22. Data: 2021-09-21 19:34:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 19:20 a a <m...@g...com> pisze:

    > widziałes sprężarkę pompy ciepła zainstalowaną na zewnątrz budynku ?

    Wszystkie PC PP, które widziałem miały sprężąrkę na zewnątrz budynku.
    Tak jak pisałem wcześniej, nie masz pojęcia w temacie w którym piszesz.

    > To nie pompa a parownik i mi 2 leżą w piwnicy i mogę oddać w cenie złomu.
    jak wyżej (nie masz pojęcia o temacie).

    W budynku możesz (ale nie musisz) mieć skraplacz, który fizycznie jest
    wymiennikiem. Dochodzi do niego czynnik z PC, z drugiej strony podłączony
    jest do obiegu CO.

    TG

  • 23. Data: 2021-09-21 19:39:31
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 September 2021 at 19:34:55 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    >
    > W budynku możesz (ale nie musisz) mieć skraplacz, który fizycznie jest
    > wymiennikiem. Dochodzi do niego czynnik z PC, z drugiej strony podłączony

    To zrób pan zdjęcie spręzarki zainstalowanej na dworze i pokaż

    I pokaz pan pompe ciepła bez skraplacza i zrób zdjęcie

    Kiedyś były szkoły zawodowe i był zawód instalatora systemów chlodniczych po
    zawodówce.
    I tam nauczano jak dziala lodówka, że z tylu jest ciepla a w środku mrozi

    Ale to było 30 lat temu

  • 24. Data: 2021-09-21 19:47:49
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-09-21 o 19:08 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Ja mam w domu tak cicho, że słyszę w sypialni pulsowanie w uszach

    To może być nadciśnienie tętnicze. Warto sprawdzić.

    > czasami mi ta cisza przeszkadza.

    A z tym, to już u innego specjalisty. :-)

    Mateusz

  • 25. Data: 2021-09-21 19:48:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 19:39 a a <m...@g...com> pisze:

    > To zrób pan zdjęcie spręzarki zainstalowanej na dworze i pokaż
    >
    > I pokaz pan pompe ciepła bez skraplacza i zrób zdjęcie
    Tak jak pisałem, nie masz pojęcia o temacie :-)

    https://www.hewalex.pl/porady-i-wiedza/pompy-ciepla/
    budowa-i-funkcjonowanie-pomp-ciepla-powietrzewoda-ty
    pu-split-i-monoblok.html

    Jak przeczytasz, wróć do dyskusji i pokaż mi typ, model PC powietrznej w
    ktorej producent umieścił sprężarkę w budynku.

    > Kiedyś były szkoły zawodowe i był zawód instalatora systemów
    > chlodniczych po zawodówce.
    > I tam nauczano jak dziala lodówka, że z tylu jest ciepla a w środku mrozi
    >
    > Ale to było 30 lat temu

    Tak jak pisałem, piszesz o jakiś rozwiązaniach, które ktoś Ci sprzedał 20
    lat temu i na tej podstawie zbudowałeś swój pogląd na współczesne PC.

    TG

  • 26. Data: 2021-09-21 19:55:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 19:47 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > To może być nadciśnienie tętnicze. Warto sprawdzić.
    Dzięki za troskę :-) - badam się regularnie. Peseloza jest nieubłagana.

    > A z tym, to już u innego specjalisty. :-)

    Szczególnie w niedzielę wieczorem, gdy nie słyszę szumu z odległej drogi
    mam taką ciszę, że słyszę syna stukającego w klawiaturę na innej
    kondygnacji, w przeciwległym rogu chałupy. Na szczęście pies śpiący na
    dole zazwyczaj zagłusza chrapaniem :-)>

    TG

  • 27. Data: 2021-09-21 19:55:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 September 2021 at 19:47:51 UTC+2, Mateusz Viste wrote:
    > To może być nadciśnienie tętnicze. Warto sprawdzić.
    > A z tym, to już u innego specjalisty. :-)
    >

    > Mateusz
    Dobra rada i warto zalożyć opaskę mierząca ciśnienie, tlen , tętno na rękę na dzien,
    na noc, niekoniecznie kupując za 30 zł

    Ale tutaj diagram pompy ciepła, bo widzę, że on nigdy pompy nie widział na oczy ;)

    I parownik na polu mu się myli ze sprężarką

    Tutaj schemat dzialania pompy ciepła - diagram
    https://www.bing.com/th?id=OIP.oyTUpGrNbnwAjhQ3qHoGW
    QHaFA&w=141&h=95&c=8&rs=1&qlt=90&o=6&dpr=1.25&pid=3.
    1&rm=2

    a tak wygląda parownik pompy ciepła z wentylatorem

    https://www.bing.com/th?id=AMMS_c692c62cd7146bc6d7ac
    0c3eebc6e1ec&w=110&h=110&c=7&rs=1&qlt=80&pcl=f9f9f9&
    o=6&cdv=1&dpr=1.25&pid=16.1

    i nie ma wbudowanej sprężarki, b o ta ma moc kilka kW, jest cięzka, grzeje się i musi
    być umieszczona w zamkniętym pomieszczeniu, jak każdy agregat, silnik, pracujący na
    stale

    Gdyby sprężarka była zain stalowana dworze, to by się schładzała z 80 C do
    temperatury otoczenia, generując straty, a dodatkowo wymagałaby specjalnego,
    bezpiecznego przyłącza elektrycznego

    Albo byłby to bezsens do kwadratu.

  • 28. Data: 2021-09-21 20:07:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 19:55 a a <m...@g...com> pisze:

    > Tutaj schemat dzialania pompy ciepła - diagram
    > https://www.bing.com/th?id=OIP.oyTUpGrNbnwAjhQ3qHoGW
    QHaFA&w=141&h=95&c=8&rs=1&qlt=90&o=6&dpr=1.25&pid=3.
    1&rm=2

    To nie jest powietrzna pompa ciepła.

> [...]

    > i nie ma wbudowanej sprężarki, b o ta ma moc kilka kW, jest cięzka,
    > grzeje się i musi być umieszczona w zamkniętym pomieszczeniu, jak każdy

    Tak jak pisałem już wielokrotnie, nie masz zielonego pojęcia o temacie.
    Co gorsza podałem Ci linki a Ty dalej brniesz.

> [...]
    > do temperatury otoczenia, generując straty, a dodatkowo wymagałaby
    > specjalnego, bezpiecznego przyłącza elektrycznego

    Pokaż mi PC powietrzną w której sprężarka jest w pomieszczeniu.

    TG

  • 29. Data: 2021-09-21 20:22:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/09/2021 19:39, a a wrote:
    > To zrób pan zdjęcie spręzarki zainstalowanej na dworze i pokaż

    I tak oto upada kolejna legenda usenetu.

    > Kiedyś były szkoły zawodowe i był zawód instalatora systemów chlodniczych po
    zawodówce.
    > I tam nauczano jak dziala lodówka, że z tylu jest ciepla a w środku mrozi

    I efekty widać w postaci niejakiego "a a" który od 30 lat nie czai bazy
    o co w tych lodówkach chodzi, ale że grzeje i ziębi, to wie!

  • 30. Data: 2021-09-21 20:22:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > innej kondygnacji, w przeciwległym rogu chałupy. Na szczęście pies
    > śpiący na dole zazwyczaj zagłusza chrapaniem :-)>

    No to co w końcu przeszkadza, cisza, czy stukanie i chrapanie?

    Jarek

    --
    W takiéj ciszy -- tak ucho natężam ciekawie,
    Że słyszałbym głos z Litwy. -- Jedźmy, nikt nie woła!