  • 1. Data: 2011-08-07 04:17:37
    Temat: Problem z kominem
    Od: hk <h...@k...pl>

    Mam szeroki komin, podwójny - z jednej strony kanały wentylacyjne, z
    drugiej spalinowe i wentylacyjne. Jedna część to cegła, druga to komin
    systemowy. Całość zlepiona. Tak źle wyszło po adaptacji - trochę moich
    zachcianek, żadnych zastrzeżeń ze strony architekta. W projekcie były
    dwa rzędy z cegły, ale też wymieszane - spalinowe z obu stron,
    przeplatane w szachownicę wentylacyjnymi. Czyli też źle.
    Teraz ten komin już stoi, ale murarze nie dali bocznych "okienek" na
    otwory wentylacyjne, bo stwierdzili że nie ma sensu, skoro i tak nie
    będzie przewiewu "na wylot". Kazali dać "rury w górę" - kazali kazać dać
    dekarzom ;) Rozumiem, że jak rura w górę, to i daszek jakiś albo "rura w
    górę" ale zakryta i z jakimiś otworami na bok. Na kanałach spalinowych
    systemowych mam metalową bulwiastą rurę kupioną w komplecie. Co
    powinienem "kazać dekarzom"?
    Czy da się kupić jakiś taki dżings do wentylacji? Może ktoś podać linka
    do obrazka?