  • 1. Data: 2011-08-07 12:25:36
    Temat: Pojecie "zagospodarowanie terenu"
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiedzcie mi co oznacza wystepujacy w Prawie budowlanym termin
    "zagospodarowanie terenu"
    Czy pod tym pojeciem zmiany zagospodarowania terenu wlicza sie zmianę
    polegajaca na przesunieciu kabla zakopanego w ziemi?

  • 2. Data: 2011-08-07 12:34:00
    Temat: Re: Pojecie "zagospodarowanie terenu"
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    >Czy pod tym pojeciem zmiany zagospodarowania terenu wlicza sie zmianę
    >polegajaca na przesunieciu kabla zakopanego w ziemi?

    też - gdy projektuję linię kablową mój rysunek musi sie nazywać projekt
    zagospodarowania terenu.

    b.

  • 3. Data: 2011-08-10 10:52:20
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Skoro przesuniecie kabla to zmiana zagospodarowania terenu, to co
    zrobic w sytuacji, gdy wykonawca ulozyl kabel inaczej niz w
    projekcie , a inwestor chce teraz aby dokonany został wpis ze to jest
    zmina nieistotna.
    Natomiast w PB jest napisane ze zmiany nieistotne to takie ktore
    niezwiazane sa z zagospodarowaniem terenu.
    To jest to zmiana istotna, czy nie?

  • 4. Data: 2011-08-10 11:07:00
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > To jest to zmiana istotna, czy nie?

    Jeżeli przesunięcie jest nieduże i na mapie może być niezauważone, to
    może okazać się, że nie trzeba niczego pisać w DB. Jeżeli natomiast
    wykonawca sobie pozwolił na więcej, to jest problem i trzeba domagać się
    od wykonawcy, by poprawił to, co wykonał niezgodnie z projektem.
    Odpowiedzialny jest zawsze inwestor i to on miał dopilnować, żeby
    wszystko się zgadzało. Jak ma umowy, a sprawa dopiero po fakcie - przy
    pomiarach geodezyjnych wyszła na jaw, to wezwanie do usunięcia
    'odstępstwa', czyli w praktyce wykopanie kabla i ułożenie w taki sposób,
    w jaki miał przebiegać. Możesz to też sam sobie zrobić :-), a potem
    jeszcze raz geodeta itd.

    Nie wiem jak to w praktyce wygląda, ale z tymi wykonawcami bywa różnie
    i... nie sądzę, by nadzór się aż tak czepiał, skoro odstępstwa są
    niewielkie. Musisz spróbować to przepchnąć tak, jak jest :-). Jak nie
    przejdzie, to poprawić.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-08-10 16:19:06
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    ja nie od tej strony. nie musze nic przepychac bo nie jestem
    wykonawcaani inwestorem.
    Dlatego pytam o termin zagospodarowania.
    Wiec jak to jest, istotna, czy nie?

  • 6. Data: 2011-08-10 16:43:32
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-08-10 12:52, slawek7 pisze:
> [...]
    > zmina nieistotna.
    > Natomiast w PB jest napisane ze zmiany nieistotne to takie ktore
    > niezwiazane sa z zagospodarowaniem terenu.

    Wszystkie zmiany w zagospodarowniu terenu są zmianami istotnymi i
    wymagają sporządzenia zamiennego projektu zagospodarownia terenu.
    Teoretycznie oczywiście... Teoretycznie to nawet jak byś miał ławkę
    wrysowaną na PZT, to nie możesz jej gdzie indziej postawić. Teoretycznie
    oczywiście...

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2011-08-10 17:47:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Lagod napisał:
    > Teoretycznie oczywiście...

    No właśnie :-).
    I to zależy od rozmiaru tych odstępstw oraz od humoru urzędnika, który
    sprawę przyklepuje - dosłownie.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-08-10 17:52:57
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    No tak ale czy zagospodarowaniem można nazwać coś co jest w zakopane w
    ziemi?
    Fakt ze trasa kabla nazwy sie projektem zagospodarowania, ale czy to
    fortunne określenie w rozporządzeniu?

    Wydaje mi sie ze zagospodarowaniem jest to co sie dzieje na
    powierzchni ziemi a nie pod nia

  • 9. Data: 2011-08-10 18:05:07
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > Wydaje mi sie ze zagospodarowaniem jest to co sie dzieje na
    > powierzchni ziemi a nie pod nia

    A mnie się wydaje, że skoro na projekcie zagospodarowania terenu miał
    kabel przebiegać trasą xyz, a na inwentaryzacji powykonawczej przwbiega
    trasą zgx, to się nie zgadza i jak się urzędas uprze, to nie wygrasz.
    Możesz próbować...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-08-10 18:11:06
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Nie tak.
    Chcicalem poznać Waszą opinie i jakie doświadczenia macie.
    To inwestor z wykonawca chce mi wmówić ze to co zrobili jest
    nieistotna zmiana i chca abym im to przyklepal.
    Mam troche dylemat bo z jednej strony to niby zagospodarowanie i
    zmiana w takim razie jest istotna i miesci sie w zakresie art. 36PB a
    z drugiej strony to troche sprzeczne z logika bo jakie to
    zagospodarowanie skoro na powierzchni nic nie widac