    From: kaszpir <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Prośba o wyliczenie ...
    Date: Wed, 16 Jun 2010 13:38:20 -0700 (PDT)

    Witam !

    Dziś pojechałem zobaczyć domy jakie buduje firma budowlana.

    Byłem niemalże pewny że będzie to dom:

    http://www.projekty.domow.pl/katalog/index.php?Actio
    n=Project&ProjectID=1820

    Jednak po obejrzeniu go w rzeczywistości oraz po "zmianach" przez
    firmę budowlaną stwierdziłem że ten projekt mi nie pasuje i bardziej
    odpowiada mi projekt Madzia:

    http://www.projekt-madzia.info/dane-techniczne/

    Jednakże firma budowlana jak pisałem już daje dość słabe ocieplenie.
    Podobno z tego co chwalił się człowiek z firmy budowlanej paszporty
    energetyczne tych domów wypadają bardzo dobrze ale no właśnie ...

    Ocieplenie w "standardzie" jest takie:

    - podłoga - 8cm styropian
    - ściany zewnętrzne - 12cm - styropian
    - sufit - 15cm wełna

    Dodaje kosztorys tego domu.

    http://www.projekt-madzia.info/pliki/1260280898plik1
    .pdf

    Mi to nic nie mówi ...

    Czy mógłby ktoś zrobić dla mnie takie porównanie:

    1.
    Ocieplenie podłoga 8 cm (jaka kwota)
    Ocieplenie podłoga 15 cm (jaka kwota)

    2.
    Ocieplenie ścian zewnętrznych 12cm (jaka kwota)
    Ocieplenie ścian zewnętrznych 15cm (jaka kwota)

    3.
    Ocieplenie sufitu 15cm wełna (jaka kwota)
    Ocieplenie sufitu 30cm wełna (jaka kwota)

    Oczywiście jeśli według Was zwiększenie ocieplenia do takich wartości
    ma sens.
    Nie chciałbym przeginać i na siłę ocieplać mocno jeśli okaże się że
    pieniądze wywalone w lepsze ocieplenie nie są warte wydanej kasy ...

    Poddasze można w tym projekcie zaadoptować na poddasze użytkowe , ale
    będzie slużylo jako poddasze nieużytkowe. Będzie służyło jako strych.
    Chce kazać tam zamontować z dwa okna dachowe (tylko jakie ? )

    Liczę na Waszą pomoc.
    Nie mam zbyt dużo kasy , więc chciałbym naprawdę rozsądnie wydać każdą
    złotówkę.
    Nie chciałbym na siłę ocieplać jeśli okaże się że nie ma to zbyt
    dużego sensu ekonomicznego a zysk "ciepła" będzie symboliczny i jeśli
    tak by było wolałbym pieniądze przeznaczyć na coś innego ...
    A będzie na co ...