  • 1. Data: 2010-06-16 20:38:20
    Temat: Prośba o wyliczenie ...
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Witam !

    Dziś pojechałem zobaczyć domy jakie buduje firma budowlana.

    Byłem niemalże pewny że będzie to dom:

    http://www.projekty.domow.pl/katalog/index.php?Actio
    n=Project&ProjectID=1820

    Jednak po obejrzeniu go w rzeczywistości oraz po "zmianach" przez
    firmę budowlaną stwierdziłem że ten projekt mi nie pasuje i bardziej
    odpowiada mi projekt Madzia:

    http://www.projekt-madzia.info/dane-techniczne/

    Jednakże firma budowlana jak pisałem już daje dość słabe ocieplenie.
    Podobno z tego co chwalił się człowiek z firmy budowlanej paszporty
    energetyczne tych domów wypadają bardzo dobrze ale no właśnie ...

    Ocieplenie w "standardzie" jest takie:

    - podłoga - 8cm styropian
    - ściany zewnętrzne - 12cm - styropian
    - sufit - 15cm wełna

    Dodaje kosztorys tego domu.

    http://www.projekt-madzia.info/pliki/1260280898plik1
    .pdf

    Mi to nic nie mówi ...

    Czy mógłby ktoś zrobić dla mnie takie porównanie:

    1.
    Ocieplenie podłoga 8 cm (jaka kwota)
    Ocieplenie podłoga 15 cm (jaka kwota)

    2.
    Ocieplenie ścian zewnętrznych 12cm (jaka kwota)
    Ocieplenie ścian zewnętrznych 15cm (jaka kwota)

    3.
    Ocieplenie sufitu 15cm wełna (jaka kwota)
    Ocieplenie sufitu 30cm wełna (jaka kwota)

    Oczywiście jeśli według Was zwiększenie ocieplenia do takich wartości
    ma sens.
    Nie chciałbym przeginać i na siłę ocieplać mocno jeśli okaże się że
    pieniądze wywalone w lepsze ocieplenie nie są warte wydanej kasy ...

    Poddasze można w tym projekcie zaadoptować na poddasze użytkowe , ale
    będzie slużylo jako poddasze nieużytkowe. Będzie służyło jako strych.
    Chce kazać tam zamontować z dwa okna dachowe (tylko jakie ? )

    Liczę na Waszą pomoc.
    Nie mam zbyt dużo kasy , więc chciałbym naprawdę rozsądnie wydać każdą
    złotówkę.
    Nie chciałbym na siłę ocieplać jeśli okaże się że nie ma to zbyt
    dużego sensu ekonomicznego a zysk "ciepła" będzie symboliczny i jeśli
    tak by było wolałbym pieniądze przeznaczyć na coś innego ...
    A będzie na co ...

  • 2. Data: 2010-06-16 21:00:37
    Temat: Re: Prośba o wyliczenie ...
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Czy mógłby ktoś zrobić dla mnie takie porównanie:

    Jeśli chodzi o grubość ocieplenia to prosta sprawa. Wzrasta jedynie koszt
    materiału (w miarę realne ceny na allegro).
    Tyle, że jak grubsze ocieplenie (podłoga, poddasze), to wypada zwiększyć
    wysokość pomieszczeń i trzeba zmienić projekt. Przy 15cm ocieplenia podłogi
    wylewka też pewnie powinna mieć z 8cm, albo być zbrojona, żeby się nie
    połamała.
    Tego "od ręki" nie policzysz. Trzeba trochę nad tym posiedzieć, raczej
    zapytałbym wykonawcę i poprosił tutaj o komentarz w zakresie wyceny
    przygotowanej przez wykonawcę.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-06-16 21:19:47
    Temat: Re: Pro?ba o wyliczenie ...
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Ja sobie wyliczyłem , nie wiem czy dobrze.

    Wyszło mi około 2500zł ...
    Znalazłem metraż podłogi (czyli tyle samo będzie sufit)
    Znalazłem metraż ścian.

    To wszystko jest w kalkulacji , ale nie wiem czy dobrze patrzę i
    dobrze odczytuje.

    Tyle że budowlaniec mówił mi coś o "możliwości" zwiększenia ocieplenia
    podłogi z 8cm na 10cm , ścian z 12cm na 15cm a sufitu z 15cm na
    20cm ...

    Czy takie "zwiększenie" ocieplenia o jak widać niezbyt "drastyczne" ma
    jakiś sens ?

    Nie wiem czemu takie małe możliwości zwiększenia ocieplenia. Być może
    większe były by zbyt kosztowne ?

  • 4. Data: 2010-06-16 21:31:26
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Czy takie "zwiększenie" ocieplenia o jak widać niezbyt "drastyczne" ma
    >jakiś sens ?

    Ja bym ocieplał. W sumie koszt materiału niewielki, a nakłady robocze te
    same. Możesz sobie obliczyć ile zyskasz w dowolnym darmowy programie (np.
    OZC). O ile wiem aktualnie niepisanym standradem jest: ściany 15cm, podłoga
    10cm, strop 25cm. Dla ogrzewania podłogowego 10cm styropianu to minimum
    proponowane przez producentów. Ale np. mój kolega mam tak: ściany 20cm,
    podłoga 20cm, strop 25cm. Mimo, że grzeje węglem, to ma jednak zdecydowanie
    mniej roboty niż ja z wynoszeniem popiołu.
    Z moich doświadczeń wynika, że to nie grubość ocieplenia, a jakość wykonania
    zadecyduje o jakości. U mnie gdzie się nie obejrzę to jakię fuszerki. Wiele
    niemiłych niespodzianek wylazło mi tej zimy. Miało być pięknie, a jest jak u
    większości. Chłodno.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-06-16 21:31:55
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kaszpir pisze:

> [...]
    > jakiś sens ?
    >
    > Nie wiem czemu takie małe możliwości zwiększenia ocieplenia. Być może

    Bo są pewne granice dokładania ocieplenia powyżej których traci to już
    sens ekonomiczny - obecnie jest to granica 15 cm na ściany zewn. na
    przykład, jakieś 30 cm na skosy na poddaszu itd.

    Jak chcesz, to możesz dać pół metra ocieplenia i... nie wzrośnie
    znacząco :-) koszt w kalkulacji całej budowy, tylko nie przełoży się to
    już na konkretne oszczędności w postaci mniejszych rachunków za
    ogrzewanie. Poza tym, dając grubszą warstwę ocieplenia musisz zastosować
    i inne - często dość kosztowne - rozwiązania, żeby miało to sens, jak
    np. okna i drzwi zewnętrzne o lepszych parametrach, systemy wentylacji
    mechanicznej i inne takie, ale czy Ci się to zwróci... sprawa bardzo
    dyskusyjna :-). Przetaczały się tu już dziesiątki razy dyskusje na ten
    temat i zgodności co do tego jak nie było, tak nie ma.

    Ja bym się nie pchał w więcej jak 15 cm styro i jakieś 25 wełny. Pod
    posadzkę jak dasz dziesiątkę to też wystarczy, ale jak się uprzesz, to
    możesz dać i dwudziestkę, ale zastanów się nad sensownością :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-06-16 21:48:18
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Ja bym się nie pchał w więcej jak 15 cm styro i jakieś 25 wełny. Pod
    > posadzkę jak dasz dziesiątkę to też wystarczy, ale jak się uprzesz, to
    > możesz dać i dwudziestkę, ale zastanów się nad sensownością :-)

    Ok.

    Czyli według Ciebie nie ma co "szaleć" i może "posłuchać" propozycji
    budowlańca:

    Czyli :

    Podłoga z 8cm na 10cm (zysk 2cm)
    Ściany z 12cm na 15cm (zysk 3cm)
    Sufit z 15cm na 20cm (zysk 5cm)

    Ale jak patrząc na te "zyski" to dość słabo to wygląda.
    Sufit później mogę sobie potem sam trochę "ocieplić". Wystarczy że
    położę płyty OSB a pod płyty piankę jaką stosuje się np. do wyciszania
    paneli ;-)

  • 7. Data: 2010-06-17 05:31:59
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli chodzi o grubość ocieplenia to prosta sprawa. Wzrasta jedynie koszt
    > materiału (w miarę realne ceny na allegro).
    Na ociepleniu dachu dochodzi układanie drugiej warstwy stelaż na dystansie
    itp., bo przy 15 cm to raczej tylko miedzy krokwie

    > Tyle, że jak grubsze ocieplenie (podłoga, poddasze), to wypada zwiększyć
    > wysokość pomieszczeń i trzeba zmienić projekt.

    BEz większych kłopotów zwiekszysz ocieplenie zewnętrzne no chyba ze masz
    jakieś narożniki wewnętrzne i przy nich otwory okinne/balkonowe. U mnie tak
    projekt wyszedł i chyba w tym narożniku będe ścinał styropian

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 8. Data: 2010-06-17 05:37:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >ale jak patrząc na te "zyski" to dość słabo to wygląda.

    moja propozycja: podłoga 10, ściany 15, sufit 25. I dyscyplina dodatkowa -
    zrobić (lub przynajmniej przewidzieć miejsce) na wentylacje mechaniczną z
    odzyskiem ciepła.

    b.

  • 9. Data: 2010-06-17 06:51:51
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 16.06.2010 23:19, kaszpir wrote:
> [...]
    > jakiś sens ?
    >
    > Nie wiem czemu takie małe możliwości zwiększenia ocieplenia. Być może

    Ważniejsze niż ile, jest jak.
    Możesz dać pół metra na ściany, ale jak ekipa to spieprzy to będzie
    gorzej niż byś miał poprawnie założone 15cm.
    Tez mi się wydaje że nie ma sensu ładować więcej niż 15cm, ale
    koniecznie trzeba zwrócić uwagę na jakość wykonania. To wiąże się z
    częstymi wizytami na budowie, oraz na wkuwaniu wiedzy z tym związanej.
    Musisz wiedzieć gdzie są najczęściej popełniane błędy, oraz na czym
    oszczędzają wykonawcy.

    Nad podłogą można by się zastanowić, czy nie lepiej dać ciut więcej,
    może z 12 choćby. Przelicz wysokość pomieszczeń, zobacz ile możesz dać
    ocieplenia bez dodatkowego dźwigania ścian. Przy podłogówce ważne aby
    grzała ona dom a nie grunt pod nim, więc tu warto co nieco dopłacić, tym
    bardziej że później to już nie do ruszenia jest.

    Na ociepleniu poddasza możesz sobie pozwolić na nieco więcej swobody. Na
    stropie zawsze można rozłożyć dodatkowe ocieplenie bez rujnowania domu.
    Ale te 20 wydaje się być rozsądnym minimum.

  • 10. Data: 2010-06-17 06:55:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Witam !

    >Jednakże firma budowlana jak pisałem już daje dość słabe ocieplenie.
    >Podobno z tego co chwalił się człowiek z firmy budowlanej paszporty
    >energetyczne tych domów wypadają bardzo dobrze ale no właśnie ...

    Tym się nie sugeruj. Certyfikat energetyczny wypada zawsze tak jak chce tego
    zamawiający. teraz nawet zdalnie bez obejrzenia budynku takie certyfikaty
    robią za 300zł.

    O projekcie Madzia i jego wadach i zaletach juz tu była dyskusja.

    >Ocieplenie podłoga 8 cm (jaka kwota)
    >Ocieplenie podłoga 15 cm (jaka kwota)

    2.
    >Ocieplenie ścian zewnętrznych 12cm (jaka kwota)
    >Ocieplenie ścian zewnętrznych 15cm (jaka kwota)

    Licz m3 styro 90-0100zł i Wyjdzie Tobie ccena

    3.
    >Ocieplenie sufitu 15cm wełna (jaka kwota)
    >Ocieplenie sufitu 30cm wełna (jaka kwota)

    Licz m2 wełny ok 15zł i poznasz cenę

    Krzysiek