  • 1. Data: 2010-06-16 19:18:33
    Temat: Tynkowanie
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Witam.
    Po przestawieniu scian przyszedl czas na tunki. I troche zaniepokoil
    mnie wyglad tych tynkow. Podobno jest to etap kiedy maja schnac ok 10
    dni a potem bedzie kladziona gladz.
    Pytanie, czy rzeczywiscie tak powinny wygladac tynki przed polozeniem
    gladzi. Tym bardziej ze jest kilka miejsc niedokonczonych (np. te pod
    sufitem).
    Czy kolor nie przeszkadza?

    1) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a1c11ac857
    896075.html

    Czy gladz rzeczywiscie to wyrowna?
    2) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/70516f2c65
    74bb65.html
    3) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/11091dca87
    639fc9.html

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 2. Data: 2010-06-16 20:18:32
    Temat: Re: Tynkowanie
    Od: marggines <m...@g...com>

    On 16 Cze, 21:18, Kadar <o...@g...com> wrote:
> [...]
    > Pytanie, czy rzeczywiscie tak powinny wygladac tynki przed polozeniem
    > gladzi. Tym bardziej ze jest kilka miejsc niedokonczonych (np. te pod

    A nie martwi Cie ta elektryka z "tysiącem" puszek pod sufitem w
    których coś się tam łączy.

    A tynk wygląda tragicznie nawet jak na to ma pójść gładź to nie znaczy
    że ma zostać zrobiony niechlujnie i bez wyrównania i zatarcia.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-06-16 20:30:42
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > A nie martwi Cie ta elektryka z "tysiącem" puszek pod sufitem w
    > których coś się tam łączy.

    Z elektryka juz nic nie zrobie. Co zlego jest w tych puszkach myslalem
    ze wszystko jest ok.

    > A tynk wygląda tragicznie nawet jak na to ma pójść gładź to nie znaczy
    > że ma zostać zrobiony niechlujnie i bez wyrównania i zatarcia.

    Tez mi sie tak wydaje. Co teraz trzeba zrobic.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 4. Data: 2010-06-16 20:35:42
    Od: marggines <m...@g...com>

    On 16 Cze, 22:30, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Z elektryka juz nic nie zrobie. Co zlego jest w tych puszkach myslalem
    > ze wszystko jest ok.

    Nie powinno się łączyć przewodów w takich puszkach pośrednich.
    Najlepiej ciągnąc przewody między gniazdkami i przełącznikami i w tych
    je łączyć. Przewód jako taki się nie niszczy, starzeją się te
    połączenia przewodu i za parę lat jak będzie jakaś awaria to ciężko
    dojść do puszek pod sufitem, które są pod tynkiem. A tak odkręca się
    przełącznik czy gniazdko i w puszcze można poprawić połączenie.

    Pozdrawiam
    marggines

  • 5. Data: 2010-06-16 20:43:19
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Pozdrawiam
    > marggines

    Czesc mam poprowadzona wlasnie w ten sposob ale czesc normalnie czyli
    tradycyjnie. Jak juz napisalem teraz i tak niczego nie zmienie.
    Przy okazji jak to jest przy laczenie w puszkach z polaczeniami
    rownoleglymi i szeregowymi (cos takiego jeszcza obowiazuje?)

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 6. Data: 2010-06-16 21:18:33
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Nie powinno się łączyć przewodów w takich puszkach pośrednich...

    >Pozdrawiam
    >marggines

    A jakie przepisy o tym stanowią?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-06-16 21:28:58
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Elektryka to tak przy okazji. Czy cos z tymi tynkami nalezaloby
    zrobic?

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 8. Data: 2010-06-16 21:38:29
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Elektryka to tak przy okazji. Czy cos z tymi tynkami nalezaloby
    > zrobic?

    Tynki wygladaja tak jakby nalezalo je dokonczyc. Cekol albo inny wynalazek
    naklada sie cieniutka warstwa. Jak chcesz miec równo, to tynki powinny
    "trzymac" piony i poziomy.
    Chyba, ze ekipa która robila tynki bedzie robila tez gladzie. W innym
    wypadku bym nie placil przed dokonczeniem. Kilka razy zaplacilem przed
    naprawieniem fuszerek i zaluje do dzisiaj. Pozostaje jedynie ganianie po
    sadach.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-06-17 05:27:17
    Od: marggines <m...@g...com>

    On 16 Cze, 23:18, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:

    > A jakie przepisy o tym stanowią?
    > Pozdr.
    > Krzysiek

    Żadne przepisy o tym nie stanowią. Tylko i wyłącznie dla siebie samego
    warto o to zadbać, żeby w przyszłości nie mieć większego problemu.
    Lepiej chyba mieć coś zrobione porządnie i starannie. Tak samo jak
    żadne przepisy nie mówią o tym że ściany muszą trzymać pion i być
    gładkie.

    Pozdrawiam
    marggines

  • 10. Data: 2010-06-17 06:59:05
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie przepisy o tym stanowią?

    Zdrowy rozsądek.
    Teraz mozna tak zrobuić instalacje że wszystkie łączenia wyjdą w puszkach
    pod wyłącznikami/gniazdkami.
    Montuje się tylko głebsze puszki.

    Krzysiek