  • 1. Data: 2010-06-16 15:11:44
    Temat: pompowanie wody z wykopu - jaka najtańsza pompa?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam, po wcześniejszych opadach pompowałem wodę z wykopu taką wielką
    ciężką pompą zasilaną z siłowego gniazda, którą ekipa nazywała
    pieszczotliwie "EFką". Niestety kasują mnie za tą pompę, więc
    pomyślałem, że kupię jakąś małą pompkę w Castoramie lub alledrogo i
    spokojnie sobie tą wodę wypompuję. Być może potrwa to kilka razy dłużej,
    ale czasu akurat mam dosyć.

    Nie wiem tylko czy taka mała pompka da radę wyciągnąć wodę z wykopu 2m
    do góry 15to metrowym wężem 3/4". Kolega kupił ostatnio pompę 400W i
    radzi mi mocniejszą. Ciał stałych raczej nie ma.. po prostu woda
    zamulona gliną. Poradzicie coś?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-06-16 15:16:03
    Temat: Re: pompowanie wody z wykopu - jaka najtańsza pompa?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > mocniejszą. Ciał stałych raczej nie ma.. po prostu woda zamulona gliną.

    Są w Casto pompy po kilkaset złotych do gnojówki. Takie jakieś z pływakiem.
    Mam taką i ma na tabliczce siłe podnoszenia chyba 12 albo 15m. mam ją od
    kilku lat i czasem sie przydaje. jest na wąż jednocalowy.

  • 3. Data: 2010-06-16 15:22:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    coś mam podobnego.
    http://www.allegro.pl/item1082528155_pompa_do_gnojow
    icy_szamba_wq_10_10_0_75.html

  • 4. Data: 2010-06-16 15:40:41
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-06-16 17:22, kiki pisze:

    > coś mam podobnego.
    > http://www.allegro.pl/item1082528155_pompa_do_gnojow
    icy_szamba_wq_10_10_0_75.html

    używali właśnie czegoś podobnego (tylko większego i bardziej topornego)
    - taka pompa ma jednak swoje wady. Jest droga, ciężka, ma dużą pojemność
    wody zwracanej po wyłączeniu zasilania. Myślałem o czymś mniejszym,
    lżejszym, tańszym.

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2010-06-16 16:35:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    shaman pisze:

> [...]
    > - taka pompa ma jednak swoje wady. Jest droga, ciężka, ma dużą pojemność
    > wody zwracanej po wyłączeniu zasilania. Myślałem o czymś mniejszym,

    Ja mam mniej więcej coś takiego:

    http://www.allegro.pl/item1073735960_pompa_zanurzeni
    owa_einhell_rdp_7535_warszawa.html

    Wypompowywałem wodę z fundamentów zanim jeszcze miałem zasypane i zalane
    chudziakiem. :-)
    Sprawdza się doskonale i czegoś lepszego nie potrzebuję. Wydajność też
    jest spora - trzeba tylko zwracać uwagę czasem, żeby kamyk nie wleciał
    do środka, bo się zmniejsza jej wydajność, ale po wytrząśnięciu go
    wszystko wraca do normy.

    pozdr.
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-06-16 16:44:11
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    shaman pisze:
    icy_szamba_wq_10_10_0_75.html

    > używali właśnie czegoś podobnego (tylko większego i bardziej topornego)

    Nie wystarczy takie cos?

    http://www.allegro.pl/item1067112411_pompa_do_wody_b
    rudnej_szambo_flora_pb_410_2l_gw.html

    niech robi 5000 l/godz (a pisza o 9 000), to przez noc = 10 godz
    zrobi 50 m^3.

    pozdro
    --
    A S

  • 7. Data: 2010-06-16 19:22:35
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    rudnej_szambo_flora_pb_410_2l_gw.html

    > niech robi 5000 l/godz (a pisza o 9 000), to przez noc = 10 godz

    Witam cytuję dane z aukcji:
    Moc: 410 W
    Max wyd. wody: 9000 l/h
    Max wysokość: 6 m
    Max Ciała obce: 35 mm
    Przewód: 10m
    Ciężar 4,8 kg

    To jest tzw. bełkot marketingowy.
    Każda pompa ma swoją charakterystykę w postaci wykresu.
    Poproś o taki wykres sprzedawcę, bo na mi jest naniesiona "wydajność" w
    odniesieniu do "wysokości"
    Nie jest to funkcja liniowa.

    Wydajność 9000l/h to przy 0 poziomie wznoszeni i minimalnych oporach.
    Tym masz 2m i wcale to nie musi być 5000l/h może być znacznie mniej :).
    Ale to musisz mieć charakterystykę pompy aby to zbadać.
    Być może ta w aukcji wystarczy.

  • 8. Data: 2010-06-16 23:23:00
    Temat: Re: pompowanie wody z wykopu - jaka najta?sza pompa?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-06-16 21:22, Stolat pisze:
> [...]
    > Max Cia?a obce: 35 mm
    > Przewód: 10m
    > Cie?ar 4,8 kg
    >
    > To jest tzw. be?kot marketingowy.
    > Ka?da pompa ma swoj? charakterystyke w postaci wykresu.
    > Popro? o taki wykres sprzedawce, bo na mi jest naniesiona "wydajno?ae" w
    > odniesieniu do "wysoko?ci"
    > Nie jest to funkcja liniowa.
    >
    > Wydajno?ae 9000l/h to przy 0 poziomie wznoszeni i minimalnych oporach.
    > Tym masz 2m i wcale to nie musi byae 5000l/h mo?e byae znacznie mniej :).
    > Ale to musisz mieae charakterystyke pompy aby to zbadaae.

    Te dane mi wystarczą - po prostu poszukam takiej, która ma największy
    poziom wznoszenia w danym zakresie cenowym.

    dzięki wszystkim

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-06-17 05:24:01
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Stolat pisze:

    > Witam cytuję dane z aukcji:
    > Moc: 410 W
    > Max wyd. wody: 9000 l/h
    > Max wysokość: 6 m
    > Max Ciała obce: 35 mm
    > Przewód: 10m
    > Ciężar 4,8 kg
    >
    > To jest tzw. bełkot marketingowy.

    Z pewnoscia, ale przy tej cenie ... Zreszta zalozylem z mety,
    ze wydajnosc 2 x mniejsza, a i tak wygląda, ze wystarczajaco.

    Odwazny by zaryzykowal ;)
    --
    A S