  • 1. Data: 2020-05-08 15:25:24
    Temat: Przeływomierz do wentylacji
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Tak sobie pomyślałem ogladając swoje rury wentylacyjne...

    Mógłbym wsadzić do takiej rury przepływomierz i poobserwować sobie czy
    wentylacja pracuje.

    Ruch powietrza mały, ale wyczuwalny wilgotną dłonią.

    Śmigło za duże i intruzywne, ponado idę o zakład że nie będzie chętne do
    kręcenia się przy takim byle czym.

    Wolałbym przepływomierz taki jak w niektórych samochodach: grzejnik
    pomiędzy dwoma termistorami. W zasadzie mógłbym nawet taki wykorzystać,
    ale tak doświadczalnie patrząc przepływ powietrza, grawitacyjny, jest za
    mały i róznica wskazań termistorów kłopotliwa w pomiarze.

    Potrzebuje tylko wiedzy: leci, nie leci, leci 2x bardziej. Bezwględne
    jednostki nie mają znaczenia.

    Tak sobie pomyslałem, może w systemach wentylacji stosuje się takie
    czujniki? Ma ktoś jakiś pomysł co zaadoptować? Oczywiście cebulactwo na
    całego: dużych pieniędzy za to nie chce wydać, to mi potrzebe tylko dla
    świętego spokoju.

  • 2. Data: 2020-05-09 20:59:29
    Temat: Re: Przeływomierz do wentylacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

> [...]
    > czujniki? Ma ktoś jakiś pomysł co zaadoptować? Oczywiście cebulactwo
    > na całego: dużych pieniędzy za to nie chce wydać, to mi potrzebe

    wstazke?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 3. Data: 2020-05-10 22:07:59
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-05-08 o 15:25, heby pisze:
> [...]
    > czujniki? Ma ktoś jakiś pomysł co zaadoptować? Oczywiście cebulactwo na
    > całego: dużych pieniędzy za to nie chce wydać, to mi potrzebe tylko dla

    anemometr np. ultradźwiękowy