  • 1. Data: 2012-04-17 18:56:15
    Temat: 1 km od drogi szybkiego ruchu
    Od: "tr" <x...@N...gazeta.pl>

    Witam

    jakie zagrożenia mogą byc zwiazane z mieszkanie 1 km od drogi szybkiego ruchu?
    planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie spokoj

    pozd
    tr

  • 2. Data: 2012-04-17 19:00:45
    Temat: Re: 1 km od drogi szybkiego ruchu
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.04.2012 tr <x...@N...gazeta.pl> napisał/a:
    > Witam
    >

    > jakie zagrożenia mogą byc zwiazane z mieszkanie 1 km od drogi szybkiego ruchu?
    > planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie spokoj

    Kiedyś oglądałem dom 1100m od S-1 w okolicach Skoczowa i nie
    przeszkadzało mi to (a jestem bardzo wrażliwy na hałasy), ale
    jakiś tam szum było słychać. Przy czym dom był powyżej drogi, a
    dźwięk rozchodzi się podobno chętniej w dół.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2012-04-17 19:54:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-17 18:56, tr wrote:
    > jakie zagrożenia mogą byc zwiazane z mieszkanie 1 km od drogi szybkiego ruchu?

    Mam domek na końcu osiedla zasłoniety innymi budynkami. Odleglośc około
    2km od drogi 86, a więc o najwiekszym w pl natężeniu ruchu. Szum
    (delikatny) jest slyszalny non-stop. Cos jak cicho pracujący wentylator.
    Podobno przywyka sie i nie słychać.

  • 4. Data: 2012-04-17 20:13:31
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik tr napisał:
    > jakie zagrożenia mogą byc zwiazane z mieszkanie 1 km od drogi szybkiego ruchu?

    Odległość kilometra powinna wystarczyć, żeby hałas był niezauważalny.
    Jak mieszkasz na obrzeżach jakiejś aglomeracji, to masz większy hałas :-).
    Jak chcesz absolutną ciszę, to zapraszam do nas - do górskiej doliny.
    Cisza aż w uszy kłuje.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-04-17 21:14:13
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.04.2012 18:56, tr pisze:
> [...]
    > planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie spokoj

    a widać tą drogę? czy jest "za górami, za lasami..."?
    z drugiej strony.. jak będziesz szukać działki z "czystą" strefą o
    promieniu >1km to życzę powodzenia...

  • 6. Data: 2012-04-17 22:37:09
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-17 18:56, tr pisze:
    > Witam
    >

    > jakie zagrożenia mogą byc zwiazane z mieszkanie 1 km od drogi szybkiego ruchu?
    > planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie spokoj
    Zagrożeniem może być brak zjazdu z tej drogi do twojej posesji. Wg
    jakichśtam norm - drogi o odpowiednim "statucie" nie mogą mieć zjazdów
    na posesje, drogi polne itp, tylko skrzyżowania z drogami "mniejszymi",
    z których dopiero będą zjazdy do posesji. Chodzi o to, by prosto z
    podwórka traktor nie pakował się pod rozpędzony ruch na 2 pasach. Ale
    może się tak zdarzyć, że nikomu nie będzie się chciało budować
    zjazdu/skrzyżowania z tej drogi - do paru domków 1km od niej, więc
    będziesz jeździć dookoła pół gminy by wjechać na tą drogę ekspresową.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2012-04-18 08:32:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "tr" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ruchu?
    > planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie

    Jesli nie ma wysokich przeszkod to, to jest blisko.

    Podjedz i posluchaj, najlepiej w godzinach szczytu.

    Co do rozchodzenia sie dzwieku to inaczej latem, inaczej zima, inaczej rano,
    inaczej wieczorem. Wszystko wynika z gradientu temperatury powietrza
    (zwiazane z roznica temparatury samego gruntu i powietrza).

  • 8. Data: 2012-04-18 09:09:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "tr" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli nie ma wysokich przeszkod to, to jest blisko.
    >
    > Podjedz i posluchaj, najlepiej w godzinach szczytu.

    Acha i jeszcze uwzglednij jaka to stara droga. Bo na nowych baaardzo dlugo
    odbywa sie proces zwiekszania ruchu.

  • 9. Data: 2012-04-18 09:14:25
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]
    > ruchu?
    > planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie

    Generalnie mieszkam blisko A4,
    nic nie slychac, z tym ze A4 jest schowana w lesie,
    na terenie otwartym cos tam slychac, zwlaszcza motocyklistow,
    karetki itp itd.
    Ogolnie szum, ale to nie przeszkadza.

    Mieszkam rowniez przy drodze osiedlowej (wiejskiej) przy wjezdzie do lasu,
    cisza, spokoj hahahahaha , relaks............... :D

    ... jak nie uslyszysz nagle chlopakow na motorach crosowych, na quadach itp
    itd.

    Polozenie rzecz wzgledna, przy zbyt bliskim polozeniu moze Ci caly domek
    pracowac razem z terenem drogi, i oczywiscie
    zanieszczyszenia..................
    IMHO kilometr to bezpieczna odleglosc.

    pozdrawiam
    Adams

  • 10. Data: 2012-04-18 10:12:07
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > ruchu?
    > planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie

    Jakiej klasy droga i jakie zabezpieczenia? Czy to droga planowana czy
    istniejąca?

    Moja działka znajduje się 1200m od planowanej drogi ekspresowej. Z
    utęsknieniem wyczekuję na powstanie tej drogi. "Powstaje" ona od dobrych
    kilkunastu lat, na razie niestety tylko na papierze.