  • 1. Data: 2012-04-17 17:35:07
    Temat: Jak to wybudować, aby nie zrobić mostka cieplnego ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Prośba o poradę.

    Jest sobie projekt, prostego małego domku, który
    najprawdopodobniej będę starał się wybudować
    (z małymi zmianami wewnątrz)

    http://www.archeton.pl/projekt-domu-aleksandriabona_
    1012_opisogolny

    Prosty bo: mały, parterowy, prostokąt w podstawie...
    (jedynie dach ciut bardziej wymagajacy... ale w sumie
    też nie, bo to w końcu klasyczna koperta)

    Ale nurtuje mnie... to takie trójkątne, na kolumnach od strony
    frontowej i od strony ogrodu (swoją drogą, jak to się fachowo nazywa)?

    Strop jest przewidziany żelbetonowy, więc pewnie standardowo to te
    daszki na wejściem jedynym i drugim byłyby wylane razem ze stropem.

    I jak teraz to wybudować, aby nie zrobić tam mostka ? Bo całą chałupę
    mogę sobie otulić na okrągło styropianem (styropian pod płytą fundamentową,
    styropian na ścianach i styropian na stropie) - a te dwa wejścia, a
    dokładniej, to to zadaszenie / na wejściami ?

    Bo jak będzie np. -20 stopni, to te całe daszki też będą mieć -20
    bo są wysunięte i nijak ogrzewane - więc ta płyta wsparta na kolumnach,
    mając połączenie ze stropem, będzie powodować to, że sufit np. w salonie
    będzie zimniuteńki - a tego wolałbym uniknąć.

    Załączam prosty szkic - przekrój domku - miejsce/miejsca które mnie martwią
    (warstwy ocieplenia nie chciało mi się już w paincie dorabiać, ale chyba
    będzie wiadomo, o co chodzi)

    http://download.fotochannels.com/Alex/dom/mostek_nad
    _wejsciem.JPG

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2012-04-17 17:49:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    > Strop jest przewidziany żelbetonowy, więc pewnie standardowo to te
    > daszki na wejściem jedynym i drugim byłyby wylane razem ze stropem.

    cos projektant przesadził, po co w parterowym domu strop żelbetowy? A nawet
    gdyby to bez sensu jest go wysunąc do tego daszku - to miejsce sie zrobi z
    drewna. Ale zrób zwykłe drewniane legary stropowe na całym domu, te koło
    daszku będą po prostu dłuższe. Gdyby ci sie chciało przewidziec kiedys
    uzytkowe poddasze
    to te belki daj dosc gęsto i muszą być smukłe np 4cmx20cm.

    b.

  • 3. Data: 2012-04-17 20:31:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-04-2012 o 17:35:07 Aleksander <f...@f...fake> napisał(a):

> [...]
    > daszki na wejściem jedynym i drugim byłyby wylane razem ze stropem.
    >
    > I jak teraz to wybudować, aby nie zrobić tam mostka ? Bo całą chałupę
    Zaizoluj je od dołu z góry i boków, słupy też się powinno izolować
    ale będą daleko to mozna je pominąć, ale stropy koniecznie.

    > mogę sobie otulić na okrągło styropianem (styropian pod płytą
    > fundamentową,
    W projekcie jest płyta? wątpię bo to droga rzecz, a ławy izoluj od
    zewn i od środka, pod chudziaka też daj styro.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2012-04-18 07:39:31
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > (warstwy ocieplenia nie chciało mi się już w paincie dorabiać, ale chyba

    Mam bardo podobny domek. Ganek przy wejsciu, bo chyba tak to sie nazywa,
    mam jest wykonany z konstrukcji drewnianej.
    Platwie sa przymocowane do konstrukcji dachu. Strop budynku nie wychodzi
    nad ganek.

    W moim projekcie tez byly udziwninia, aby strop monolityczny wylewac na
    tym ganeczkiem - bez sensu.
    W czasie budowy zmienilismy strop na Terive, a ganek zostal wybudowany
    razem z konstrukcja dachu.

    Obecnie stojac na dole widac membrane dachowa - docelowo zrobie tam
    jakas podloge drewniana i bedzie miejsce na rozne drobiazgi.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2012-04-21 20:17:05
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > cos projektant przesadził, po co w parterowym domu strop żelbetowy? A nawet
    > gdyby to bez sensu jest go wysunąc do tego daszku - to miejsce sie zrobi z
    > drewna.

    Hej Budyn :)

    Faktycznie, ten cały daszek tylko tak cięzko wygląda...
    ... a naprawdę, to w projekcie jest z drewna + styropian i dechy.

    Zero muru, cegieł, lanego betonu :) no to się uspokoiłem :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.