  • Data: 2024-02-11 12:05:53
    Temat: Re: 128161
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .02.2024 o 18:55 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie ma znaczenia ile zbudowano nowych domow. Jeśli na jednym portalu
    > przybyło od początku roku 7101 ogłoszeń ze ktoś chce sprzedac mieszkanie
    > to jak na razie trend jest mocno zarysowany.

    Widać, że matematyka mocno Cię uwiera.
    Ilość nowych mieszkań to PODSTAWOWY PARAMETR w Twojej analizie.

    Gdyby w styczniu oddano do użytku 10 000 nowych mieszkań, z czego tylko
    1000 pojawia się na otodomie to oznacza, że 9000 wyprzedało się od ręki i
    tylko tysiąc z całej puli musi dłużej poczekać na nowego nabywcę.
    Wniosek - nowe mieszkania idą ja świeże bułeczki, nie ma miejsca na
    obniżkę cen bo kupcy płacą ile deweloper zażąda.

    Odwrotna sytuacja, w styczniu oddano do użytku 1200 nowych mieszkań z
    czego tysiąc pojawia się na otodomie - oznacza, że jest problem bo nowe
    mieszkania się nie sprzedają.
    Jest miejsce na obniżki bo nie ma popytu. Kupcy mogą dyktować ceny.

    Jak nie wiesz, ile w danym miesiącu oddano nowych mieszkań - to nic nie
    wiesz.

    TG