    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 24 Oct 2013 07:04:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: 7 pomp
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 08:01:28 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Koleżka miał niespodziewankę w nocy, obieg kominek-wymiennik ciepła mu się
    zapowietrzył i było nieco gorąco i parno. Tak sobie z nim pogadałem i okazało się, że
    w sumie w instalacji ma 7 pomp, jedna w obiegu kominka, druga na kaloryfery, trzecia
    na podłogówkę, czwarta cyrkulacja, piąta do wody użytkowej, szósta jakaś obiegowa z
    wymiennika ciepła na jakąś zwrotnicę, siódma do CO.

    Ja tez mam tyle - jedna z DZ pompy ciepla, druga do grzania bufora CO,
    trzecia do grzania baniaka CWU, czwarta do podlogowki, piata i szosta
    do wymiennika z kominka (kominek->wymiennik->bufor), siodma do cyrkulacji
    CWU, mam jeszcze osma do dodatkowego wymiennika przy grzaniu bojlera CWU
    bo padly mi w nim juz dwie wezownice i laduje go tylko przy pomocy zewnetrznego
    wymiennika.

    Ale co z tego ze ich jest tyle, skoro - w lato pracuje tylko od czasu do
    czasu pompa cyrkulacyjna + 1,5h / dobe pompa DZ i grzejaca CWU.

    W zimie dochodzi pompa na podlogowki + 4-12h / dobe pompa ladujaca bufor CO.

    Pompy z kominka dzialaja tylko jak dziala kominek i to sa slabe pompki -
    moze 20W kazda bierze. Ostatni rok grzalem moze 5 x po 6h czyli pompki chodzily
    lacznie moze 15h przez caly rok :-)

    > Czy pompa między kominkiem a wymiennikiem jest w ogóle potrzebna? Ponoć jest

    Pewnie ze jest. Jak inaczej chcialbys grzac wymiennik? Grawitacyjnie!? :)

    > wsadzona na wylocie ciepłej wody z płaszcza i jak się woda za mocno zgrzeje to
    > pompa się zapowietrza. Dla mnie to jakieś chore jest ale może się nie znam...

    Tez mam na cieplej i u mnie sie nic nie zapowietrza. Jedyny mankament ze co
    roku jak odpalam w sezonie zimowym pierwszy raz kominek to musze zejsc do
    piwnicy, odkrecic srube na pompie i stuknac srubokretem bo sie "zastoi".
    Potem do konca sezonu jest z tym spokoj :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.