  • 1. Data: 2013-10-24 08:01:28
    Temat: 7 pomp
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Koleżka miał niespodziewankę w nocy, obieg kominek-wymiennik ciepła mu się
    zapowietrzył i było nieco gorąco i parno. Tak sobie z nim pogadałem i okazało się, że
    w sumie w instalacji ma 7 pomp, jedna w obiegu kominka, druga na kaloryfery, trzecia
    na podłogówkę, czwarta cyrkulacja, piąta do wody użytkowej, szósta jakaś obiegowa z
    wymiennika ciepła na jakąś zwrotnicę, siódma do CO.
    Kaloryfer i podłogówka jest w obiegu zamknietym za wymiennikiem, CO jest w obiegu
    otwartym do wymiennika.
    Zastanawiam się, czy nie dałoby się tam wcisnąć jeszcze jakiejś pompki? Akwarium póki
    co nie ma ;)
    Czy pompa między kominkiem a wymiennikiem jest w ogóle potrzebna? Ponoć jest wsadzona
    na wylocie ciepłej wody z płaszcza i jak się woda za mocno zgrzeje to pompa się
    zapowietrza. Dla mnie to jakieś chore jest ale może się nie znam...

    L.

  • 2. Data: 2013-10-24 08:28:57
    Temat: Re: 7 pomp
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 24.10.2013 08:01, Lisciasty wrote:
> [...]
    i jak się woda za mocno zgrzeje to pompa się zapowietrza. Dla mnie to
    jakieś chore jest ale może się nie znam...

    Niesamowicie przekombinowana instalacja. Jak mu sie to zacznie psuc to
    bedzie placz jak przy nowych samochodach.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2013-10-24 08:51:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 08:01:28 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Zastanawiam się, czy nie dałoby się tam wcisnąć jeszcze jakiejś pompki?
    A kazda pewnie tak ze 40W żre

  • 4. Data: 2013-10-24 10:37:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A kazda pewnie tak ze 40W żre

    A właściciel się cieszy że tanio grzeje bo kominkiem :-)))

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-10-24 16:04:57
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]
    na podłogówkę, czwarta cyrkulacja, piąta do wody użytkowej, szósta jakaś obiegowa z
    wymiennika ciepła na jakąś zwrotnicę, siódma do CO.

    Ja tez mam tyle - jedna z DZ pompy ciepla, druga do grzania bufora CO,
    trzecia do grzania baniaka CWU, czwarta do podlogowki, piata i szosta
    do wymiennika z kominka (kominek->wymiennik->bufor), siodma do cyrkulacji
    CWU, mam jeszcze osma do dodatkowego wymiennika przy grzaniu bojlera CWU
    bo padly mi w nim juz dwie wezownice i laduje go tylko przy pomocy zewnetrznego
    wymiennika.

    Ale co z tego ze ich jest tyle, skoro - w lato pracuje tylko od czasu do
    czasu pompa cyrkulacyjna + 1,5h / dobe pompa DZ i grzejaca CWU.

    W zimie dochodzi pompa na podlogowki + 4-12h / dobe pompa ladujaca bufor CO.

    Pompy z kominka dzialaja tylko jak dziala kominek i to sa slabe pompki -
    moze 20W kazda bierze. Ostatni rok grzalem moze 5 x po 6h czyli pompki chodzily
    lacznie moze 15h przez caly rok :-)

    > Czy pompa między kominkiem a wymiennikiem jest w ogóle potrzebna? Ponoć jest

    Pewnie ze jest. Jak inaczej chcialbys grzac wymiennik? Grawitacyjnie!? :)

    > wsadzona na wylocie ciepłej wody z płaszcza i jak się woda za mocno zgrzeje to
    > pompa się zapowietrza. Dla mnie to jakieś chore jest ale może się nie znam...

    Tez mam na cieplej i u mnie sie nic nie zapowietrza. Jedyny mankament ze co
    roku jak odpalam w sezonie zimowym pierwszy raz kominek to musze zejsc do
    piwnicy, odkrecic srube na pompie i stuknac srubokretem bo sie "zastoi".
    Potem do konca sezonu jest z tym spokoj :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-10-24 18:22:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Jedyny mankament ze co
    >roku jak odpalam w sezonie zimowym pierwszy raz kominek to musze zejsc do
    >piwnicy, odkrecic srube na pompie i stuknac srubokretem bo sie "zastoi".

    że ale twój sterownik PLC nie zakręci pompką kontrolnie raz na tydzień to
    jestem zdegustowany - pan to poprawi :)

    b.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2013-10-24 19:05:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 18:22:37 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > że ale twój sterownik PLC nie zakręci pompką kontrolnie raz na tydzień to
    > jestem zdegustowany - pan to poprawi :)

    No musze musze ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-10-24 21:39:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-24 08:01, Lisciasty wrote:
    > jak się woda za mocno zgrzeje to pompa się zapowietrza.

    A powietrze skąd się bierze?

  • 9. Data: 2013-10-25 02:49:54
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 16:04:57 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > mam jeszcze osma do dodatkowego wymiennika przy grzaniu bojlera CWU
    > bo padly mi w nim juz dwie wezownice i laduje go tylko przy pomocy zewnetrznego
    wymiennika.

    Jak to "padly wezownice"?

    bajcik

  • 10. Data: 2013-10-25 09:09:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Thursday, October 24, 2013 9:39:19 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:
    > A powietrze skąd się bierze?

    Bo ja wiem... Para się robi?

    L.