    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: A tymczasem u szwabow
    Date: Sat, 23 Sep 2023 13:41:13 +0100

    On 23/09/2023 11:31, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    rozumie co jest napisane w tym co podlinkowal
    ka-gospodarka-ma-problem-ceny-mieszkan-spadly-najmoc
    niej-w-xxi-w/08440pc

    > Możesz uzasadnić tezę ze demografia może mieć wpływ w przyszłości a nie teraz. O
    czyms nie wiem? Na przykład ze w końcu jest preparat wydłuzajacy długosc zycia o 10
    lat.

    Porównaj sobie czas obecny z bańkami w 2000 i 2007r - kolejna przypadła
    na 2020, ale została zadrukowana, więc się z nią będziemy mierzyć dłużej
    (albo później). Ceny nieruchomości się wahają i nic w tym
    nadzwyczajnego, a ciebie zmyla fakt, że te wahania przy poprzednich
    bańkach w znacznie mniejszym stopniu dotknęły Polskę.
    Ludzie migrują, a Polska ma całkiem fajne warunki życia, więc nie da się
    przewidzieć czy demografia w jakikolwiek sposób wpłynie na ceny (równie
    dobrze kaczka może zostać dyktatorem i zrobić z tego kraju Koreę
    Północną, jak i prawo może zostać zliberalizowane i przyciągnie wiele
    osób, które odprowadzą znaczne podatki- tego typu ruchy jak i wszelkie
    pośrednie stany mogą bardziej wpłynąć na ilość osób w wieku produkcyjnym
    niż to ile Polaków się x lat temu urodziło)

    Lukasz