  • Data: 2017-01-06 08:50:59
    Temat: Re: Agregat - kwity z ZE
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Trudno mi powiedzieć, jak u ciebie było z obsługą.Sądzę jednak że jak miałeś nóż
    > na gardle, to nie miałeś nic przeciwko.Tak to działa...

    To nie tak było. Energetyka zleciła wycinkę pod linią SN odsłaniając tym
    samym w drugim rzędzie drzewa wcześniej zasłonięte. W efekcie jedno
    takie nadpruchniałe rzuciło się samobójczo na linię, przy okazji
    mocniejszych podmuchów wiatru. Linia jak to linia, przeniosła
    szarpnięcie na słupy, a te uznały, że mają dosyć :) Normalka.
    Kłopot w tym, że pogoda była tak paskudna, że sprzęt naprawczy ugrzązł w
    błocie i naprawa linii się przeciągała. W umowie jest zapis, że po 48h
    energetyka odpowiada finansowo, więc zaproponowali (sami) generator do
    czasu zakończenia naprawy linii i przywrócenia zasilania.
    Wszystkim zajęła się energetyka i to ich ludzie koczowali w samochodzie
    (nie mogli być w budynku obok). Paskudnie się zbiegło, bo awaria trafiła
    na sobotę, a naprawę rozpoczęto w poniedziałek.

    Aby nie było zupełnie nietechnicznie. Słychać jak zmieniają się obroty
    generatora przy zmianach obciążenia. Jak startowała maszyna, czy
    kompresor, to wyczuwalna była zmiana częstotliwości sieci :) Taka trochę
    "gumowa" sieć, ale wystarczająca do pracy. Na oświetleniu świetlówkowym
    czy ledowym nie było widać zmian strumienia.

    Miłego.
    Irek.N.