  • 1. Data: 2017-01-04 14:08:12
    Temat: Agregat - kwity z ZE
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Czy może ktoś ćwiczył (najchętniej w PGE) kwitologię dotyczącą
    podłączenia agregatu do instalacji w domu?

    Zakładam (na początek), że będzie wpięty nie przez SZR/ATS tylko przez
    manualny przełącznik agregat-zero-sieć.

    Piotrek

  • 2. Data: 2017-01-04 14:27:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A na chuj ci informowanie kogokolwiek o agregacie. Odlaczasz heblem za licznikiem i
    podlaczasz do odlaczonej instalacji swoj agregat. Jak ktos ma zasilanie awaryjne do
    kotla zlozone ze stycznika, akumulatora i przetwornicy to tez musi zapierdalac to
    zglosic? Albo UPS do komputera i zasili przez niego zyrandol. Od pewnego czasu czekam
    na pytanie czy uzywany papier toaletowy mozna prac. Cos czuje ze niedlugo sie
    doczekam

  • 3. Data: 2017-01-04 14:52:45
    Temat: Re: Agregat - kwity z ZE
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 14:27:20 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A na chuj ci informowanie kogokolwiek o agregacie.

    warunki przyłączenia zwykle każą uzgodnic sposób podłączenia agregatu. Nie wiem czemu
    tego unikac. Schemat trzeba narysowac i wyslac do uzgodnienia i tyle

    b.

  • 4. Data: 2017-01-04 14:58:42
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

> [...]
    na pytanie czy uzywany papier toaletowy mozna prac. Cos czuje ze niedlugo sie

    Zdarzają się agenci co tak podłączają zasilanie awaryjne, że napięcie wychodzi z domu
    na zewnątrz, i może na przykład porazić serwisanta.

    Jeśli UPS zasila wydzieloną sieć przedłużaczową, to nie trzeba uzgadniać.

  • 5. Data: 2017-01-04 20:22:42
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Mnie energetyka zasilała z agregatu jak im linię SN drzewa powaliły.
    Przyjechali dużym ciężarowym, z kontenerowym agregatem 0.4MVA i 2
    osobami obsługi. Co ciekawe, w przepisach mają, ze 2 osoby mają być non
    stop przy agregacie. Trochę żal było operatorów, w końcu zima.
    Podpięcie zrobili do trafa, po stronie NN, ale trafo odłączyli.

    Wiem, że to nie w temacie, ale moim zdaniem ciekawe z tą obsługą.

    Irek.N.

  • 6. Data: 2017-01-04 21:10:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-04 14:27, Zenek Kapelinder wrote:
    > A na chuj ci informowanie kogokolwiek o agregacie. Odlaczasz heblem za licznikiem
    [...]

    Jak to zrealizować technicznie to ja wiem.

    Głównie mi to po to, żeby nie kopać się z koniem jak będą szukali miśków
    z nielegalnie podłączonymi agregatami (bo dla tego przykładu - odpukać -
    trzepnie jakiegoś montera).

    Piotrek

  • 7. Data: 2017-01-04 21:11:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-04 14:52, Budyń wrote:
    > [...] Schemat trzeba narysowac i wyslac do uzgodnienia i tyle

    To trzeba zrobić kimś z uprawnieniami? Czy też nie ma to znaczenia?

    Piotrek

  • 8. Data: 2017-01-04 21:53:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak wiesz jak zrobic to chyba zrobisz zeby nikogo nie kopnelo. Za licznikiem
    instalacja Twoja. Po odbiorze domu mozesz sobie przerobic w domu na gole druty na
    ceramicznych izolatorach. Jedynie Ci nie wolno zasilic przed licznikiem bez
    fizycznego odlaczenia od strony wyjscia z licznika. Odlaczac tylko faze, fazy. Zero
    robocze i ochronne maja sie laczyc z uziemieniem Twojego domu. Drugi raz sa uziemione
    na transformatorze. Stycznik ktory bedzie tym sterowal musi miec oddzielne sekcje do
    sieci i agregatu. Da sie zrobic na przekazniku ze stykami przelacznymi ale nie wolno
    bo przy dzialajacym agregacie i wlaczeniu napiecia w sieci zrobi sie luk ktory
    polaczy wszystkie styki. Musi byc stycznik albo lepiej dwa styczniki wlaczane
    napieciem z sieci.

  • 9. Data: 2017-01-05 12:44:47
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 21:53:22 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    polaczy wszystkie styki. Musi byc stycznik albo lepiej dwa styczniki wlaczane

    ciekawe jaka byłaby reakcja gdyby ten post pojawił się na ise.pl ;)

  • 10. Data: 2017-01-05 15:13:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chciales cos merytorycznie napisac czy tylko zaistniec medialnie?