    Date: Mon, 23 Mar 2015 22:33:33 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Automatyka w domu na sterowniku Beckhoff
    <7...@g...com>
    <550baea9$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <1...@g...com>
    <megvsb$c8o$1@node1.news.atman.pl>
    <550c6943$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
    <meohhq$4cn$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 09:06, Ergie pisze:

    > Czego znowu nie zrozumiałeś?

    Czego znów nie rozumiesz?

    > Wiesz co to jest odpływ liniowy z prysznica? Zakładam że wiesz, tylko
    > jak zwykle najpierw piszesz a potem czytasz.
    >
    > Wystarczy że raz na kilka tygodni ktoś się wykąpie i nic nie będzie
    > śmierdziało.

    Co jeżeli ktoś nie chce się na siłę lansować i na zasadzie "zastaw się,
    a pokaż" być trendy i woli jednak wannę?
    Napiszesz zaraz, że sprawę załatwi kratka ściekowa, przepływowa?
    Rzecz w tym, że z wanny płyną kłaki i bywa, że takie kratki potrafią się
    przypchać powodując, że spuszczana z wanny woda wyleje się tą właśnie
    kratką na pomieszczenie zamiast sobie popłynąć do kanalizacji.
    Niestety takie przypchania kratek są zjawiskiem występującym częściej
    niż zalania spowodowane innymi czynnikami.
    Stosując więc takie kratki zwiększasz ryzyko zalania, a nie zmniejszasz.
    Tak się składa, że w zeszłym roku usuwałem taką kratkę u znajomych, bo
    już któryś raz z rzędu w przeciągu kilku lat wylała.

    > A w pralni, albo w łazience gdzie jest tylko wanna robi się kratkę
    > przepływową. Wystarczy raz na kilka tygodni zrobić pranie lub się
    > wykąpać i nic nie będzie śmierdziało.

    A wiesz chłopcze, że kratki przepływowe same w sobie potrafią spowodować
    zalanie mieszkania?
    A co z pomieszczeniami, gdzie nie ma urządzeń wodnych, a przebiegają
    przez nie rury wodne? Co jeżeli taka rura się uszkodzi i zaleje to
    pomieszczenie?
    Będziesz instalował umywalki w salonie i we wszystkich pokojach, przez
    które przebiegają instalacje?

    > Jak zwykle nie na temat - jeśli tylko ktoś tam mieszka to one nie będą
    > puste.

    Czego znów nie zrozumiałeś? Wiesz w ogóle co to są "suche syfony"?

    > I co Ci to odcięcie pomoże jak Cię nie będzie w domu i woda nie będzie
    > odcięta bo pralka pracuje?

    A dlaczego pralka ma pracować jak nikogo nie ma w domu?
    Pozostawianie pracujących pralek podczas nieobecności domowników to
    proszenie się o problemy.
    A jeżeli już nawet pozostawisz pracującą pralkę to nic się nie stanie.
    Zostanie zatrzymany program prania w chwili napełniania wodą. Jedne
    pralki grzecznie poczekają z programem na powrót zasilania wody, a inne
    "wywalą" błąd i w przypadku tych drugich po powrocie do domu, wystarczy
    tylko "pchnąć do przodu" program.

    > Albo nawet jak będziesz w domu i w nocy wężyk pęknie?

    Czego znów nie zrozumiałeś?
    Przecież jak wężyk pęknie w nocy to po określonym czasie od tego
    pęknięcia, uruchomi się alarm i obudzi domowników, a jak nie obudzi to
    automatyka odetnie wodę.