eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBanialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem. › Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    Date: Mon, 6 Dec 2010 20:22:01 +0100

    news:idjc36$khh$1@inews.gazeta.pl...

    > Zrób eksperyment bo ciekaw jestem jak bedzie okazja taka -odsnież tylko
    > dół kolektora i zostaw w spokoju (bez odbioru ciepła). Daj znaka czy sie
    > odsnieżyła reszta sama. Aha, nie pamietam, jaki masz kat nachylenia?

    Wlasnie odsniezalem na pocztku dol jednego kolektora i co ciekawe, lodu nie
    ruszylem. Po jakims czasie poszedlem jeszcze raz i mopa przelecialem tez
    gore z ktorej w wiekszosci calosc dalo sie pieknie zsunac z obu dostepnych
    kolektorow. Wniosek z tego taki, ze mimo lodu kolektor mogl sie nieco
    rozgrzac na gorze. Gdbyby nie odsniezenie dolu to snieg z gory nie moglby
    sie zsunac nawet mopem przez okno.
    Kat nachylenia 42 stopnie. Warto byloby podniesc wiecej, ale na dwoch
    metrach gora kolektora odstawac bedzie od dachu o 20cm. Estetycznie porazka.
    Poza tym w moim rejonie jak na razie to kilka dni w listopadzie i dzien w
    grudniu. Poza tym deficyt mocy bo ciagle jakies chmury, pada albo snieg.
    Uzytkowe temp. przez chmury o tej porze roku mozemy przebolec. Latem przez
    podobne chmury mamy spokojnie te trzydziesci pare stopni w zasobniku, ale do
    tego akurat trzeba mniejszego kata, wiec sam nie wiem co lepsze. W sloneczne
    letnie dni wiadomo i tak nadwyzka i tak.
    Ze dwa miesiace temu robilem sobie symulacje programem kolektorek. Dane
    wynikowe wskazywalyby, ze lepiej jest ustawic kolektor pod wiekszym katem,
    ale te wszystkie dane wydaja mi sie byc czysta teoria. Co mozna sobie
    pomyslec jak pompa ciagle stoi a na niebie i dachu brak warunkow do pracy?
    Taka sytuacje obserwuje juz drugi rok i jak sadze ustawianie kolektora pod
    wyzszym katem mimo wszystkich nieprzychylnych warunkow to kiepski pomysl.
    Ostatecznie te pare kW w skali roku i tak nie dedyduje o oplacalnosci.

    Pozdro.. TK