    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Basen betonowy + fundament pod przeszklenie
    Date: Mon, 26 Jun 2017 20:05:18 +0200

    On 6/26/2017 7:35 PM, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Ja bym się obawiał wysadzenia ścian i podłogi poprzez zamarzający grunt
    > (planujesz go płytko posadowić).

    To by oznaczało że przecietny domek na płycie fundamentowej powinien
    wyskakiwac co zimę jak popcorn.

    > Płyty z piaskowca, którymi była zrobiona "obudowa basenu"

    Płytki mam w nosie. Chodzi o to aby beton nie popękał. Widze że byle jak
    zrobiony nie pęka od byle mrozu. Może za głupi jestem aby to pojąć ale
    jak zrobie ściany na pół metra to co ma mu się stać?

    > U nas czasami zdarza się -20, -30 przez parę dni. Kiedyś miałem grunt
    > zamarznięty jeszcze w maju.

    Dalej nie widze zeby to coś przeszkadzało mojej płycie fundamentowej,
    zakopanemu obok wielkiemu kawałkowi betonu czy nie ukończonemu
    fundamentowi od jakiś 30 lat.

    > Też mam rozporowy 4,5 x 1,2 - napełnienie go to prawie stówka. Aby woda
    > była klarowna kupiłem pompę z filtrem piaskowym i leję sporo chemii -
    > tak na oko kosztuje to około 100 PLN/miesiąc.

    Nijak mi tak nie wychodzi. Poandto u mnie woda bez kanalizacji a 100zł
    to nic jeśli tyle kosztuje 3h basen dla 2 osob.

    > Przez parę lat przymierzałem się do własnego basenu gruntowego. W
    > międzyczasie obserwowałem basen u sąsiadów, którzy sobie taki sprawili.
    > Przeszło mi.
    > Jak nie zrobisz go zabudowanego z dogrzewaniem pompą ciepła - masz tylko
    > 2-3 miesiące "użytkowe".

    Ale ja mam dogrzewany węglem i planuje zabudowę.

    > Nie wiem jak Ty - ale ja w lipcu/sierpniu wyjeżdżam na urlop nad ciepłe
    > może.

    Może i wyjadę, ale ja rozkładam basen (przypominam - grzany, 40+ stopni
    jak trzeba) w maju i kończę jak liście spadają.

    Basenu rozporowe jednak nie wytrzymuja takiej temperatury, folia się
    naciąga, rant obniża i po sezonie z basenu 90cm mam basen 45cm.

    Chce więc cos normalnego.