  • 41. Data: 2012-10-22 19:28:18
    Temat: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Od: k...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 15:48:34 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Na rozmum.

    > Wali mnie twoja kasa. Na dropsy cię nawet nie stać za nią.
    >

    > Marek

    nawet jak na rozum to znaczy że mam. Ty na rozum nie dostaniesz bo nie masz. Napisz
    jak wkręcasz 10 wkrętów w 10 sekund. Będzie śmiesznie.

  • 42. Data: 2012-10-22 21:42:08
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-10-19 20:43, Budyń pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    > wiadomości news:5082c45e$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > hehehe, wiadomo z doswiadczenia ze zwykłe kolektory sloneczne dają ok
    > 500kWh/m2/rok. Fotowoltaiczne maja duzo gorszą sprawnosc a dają ci 3x
    > wiecej. Cud czy marketing? :-)
    >

    > b.
    >

    > --- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---

    http://www.solarlog-home0.de/fafa/

    Można popatrzeć, za chwilę będzie można wyciągnąć średnią z 2 lat :)

    Pozdro !

  • 43. Data: 2012-10-22 22:09:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Cezary Daniluk" <c...@n...com> wrote in message

    > http://www.solarlog-home0.de/fafa/
    >
    > Można popatrzeć, za chwilę będzie można wyciągnąć średnią z 2 lat :)
    >
    > Pozdro !

    To też nie wiadomo czy to prawda. To może być spam technoliczny.

  • 44. Data: 2012-10-22 22:17:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 22:09:46 UTC+2 użytkownik kiki napisał:

    > To też nie wiadomo czy to prawda. To może być spam technoliczny.

    Tym bardziej ze juz strona tytułowa to fotomontaż;)

  • 45. Data: 2012-10-22 22:32:15
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >nawet jak na rozum to znaczy że mam.
    Jak byś miał rozum to byś ciął cytaty bo nie ma osoby na dowolnej grupie
    która by ci tego jełopie nie powiedziała.

    >Ty na rozum nie dostaniesz bo nie masz.
    Tomuś, jełopie nie wysilaj się bo ci żyłka pęknie i co wtedy z twoją
    renciną.

    > Napisz jak wkręcasz 10 wkrętów w 10 sekund. Będzie śmiesznie.
    Jak siedzisz w domu na rencie to i gówno widziałeś. Co się dziwić.

    Marek

  • 46. Data: 2012-10-22 22:49:55
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    ps.com...
    napisał:

    > To też nie wiadomo czy to prawda. To może być spam technoliczny.

    > Tym bardziej ze juz strona tytułowa to fotomontaż;)

    To nic nie wiadomo w jakim celu jest ta strona. Sądzę, że handlowym. Czemu
    nie dali fotek z natury?
    Jak nie kupisz paneli na licytacji komorniczej za 1/10 ich ceny to się nie
    opłaca nijak.

  • 47. Data: 2012-10-23 08:46:37
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-10-22 22:09, kiki pisze:

    > "Cezary Daniluk" <c...@n...com> wrote in message

    > To też nie wiadomo czy to prawda. To może być spam technoliczny.

    Jakiś punkt odniesienia zawsze jest, a nie gadanie teoretyków :P

    Pozdrawiam !

  • 48. Data: 2012-10-23 09:49:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie pisz o Belinie, Wiedniu, Paryżu. O Polsce pisz.

    A to Śląsk znowu Polsce zabrali?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2012-10-23 13:39:31
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 20 października 2012 17:33:51 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > zarabiać.
    >
    > JAk ktoś potrafi poskładać sam baterie słoneczną to wyjdzie go to dwa

    Pewnie problem jest w tym że do działania potrzeba jeszcze przetwornicy i
    akumulatorow.
    Gwarancja na 25 lat to mit. Nie masz pewnosci ze firma sie za 2-3 lata nie przemaluje
    i po gwarancji nici.

    Jak zerknąłem to takie panele zeby wyszlo 2zl/W maja sprawnosc w okolicy 12%.
    A moc jest podawana maksymalna.

    O ile panel sie nie zepsuje (grad ignorujemy) to akumulatory bedziesz wymieniac co
    3-5lat, przetwornica moze podziala dluzej ale jak jest bezolowiowa to juz nie.

    Gdyby panel fotowoltaiczny podpiac do sieci bylo by taniej ale wtedy trzeba
    pierdylion papierow miec i sie sprawa robi bezsensowna.

    A magazynowac energie w cieplej wodzie jest lepiej standardowymi panelami.

    Jak na allegro pojawia sie eleganckie kostki do ktorych z jednej strony podpinasz
    panel a z drugiej siec i bedzie to mozna zrobic bez lamania prawa to bedzie ten czas
    kiedy zacznie sie oplacac...

  • 50. Data: 2012-10-23 17:14:17
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Jak na allegro pojawia sie eleganckie kostki do ktorych z jednej strony
    > podpinasz panel a z drugiej siec i bedzie to mozna zrobic bez lamania
    > prawa to bedzie ten czas kiedy zacznie sie oplacac...

    To się nazywają inwertery "on grid". Włącza się je dosłownie do kontaktu i
    same się synchronizują z siecią.
    Od chyba przyszłego roku będzie zero łaski za sprzedawanie pradu zakładowi
    energetycznemu. Wchodzi unijne prawo jak w UK teraz.
    Tam po prostu sie włączasz i już. Zakład energetyczny ma obowiązek zmienic
    licznik na taki co liczy w obie strony.