    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Biały czy grafitowy styro
    Date: Tue, 9 May 2017 11:32:45 +0200

    W dniu 2017-05-09 o 00:12, Adam Sz. pisze:
    > Jak masz 300m2 elewacji, 220 dni grzewczych i zakladamy srednia temperature
    > sezonu 0stC, a w srodku grzejesz do +22stC, to przez sciany ocieplone
    > styropianem 0,031 przenika na zewnatrz w ciagu sezonu 1080kWh, a przez
    > sciany ocieplone styropianem 0,044 - 1533Wh. Zakladajac koszt grzania
    > weglem na poziomie 0,2pln / kWh - roznica wynosi 453kWh = 90 pln / sezon :)
    >
    > A jak ktos grzeje gazem po 0,3 to juz 135 pln / sezon. Czy duzo, czy malo
    > - zalezy od roznicy w inwestycji... Ale mysle, ze raczej bedzie trudno,
    > zeby sie oplacila ;) Przy nizszych grubosciach ocieplenia roznice bylyby
> [...]

    Z drugiej strony, teraz mam większy przypływ gotówki (tudzież kredytu) i
    możesz zainwestować, a później w życiu różnie bywa i nie raz wyjdzie, że
    lepiej było 15 lat wcześniej położyć większą kasę, żeby te 15 lat
    później mieć niższe rachunki co miesiąc, bo akurat wtedy każdy grosz się
    będzie liczył...

    Pzdr
    --
    /__/_* /