    Subject: Re: Biznes na fotowoltaice
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5df91d4b$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Date: Wed, 18 Dec 2019 06:41:57 +0100

    > Niestety wiem o czym napisalem. Tez chciałbym żeby to była nieprawda. Dwutlenek
    węgla jest surowcem do produkcji rolnej tak samo ja nawozy. Bez niego nie ma zarcia.
    W atmosferze jest go bardzo malo, śladowe ilości. Jeszcze go wystarcza ale jak ilość
    ludzi urośnie do kilkunastu miliardow to może go zabraknąć. Nie powierzchnia pod
    uprawy jest problemem bo miejsca jest dużo. Bez dwutlenku węgla nic nie urośnie.
    Wbrew temu co by się mogło wydawać ocieplenie jest korzystne jeśli idzie o emisje CO2
    do atmosfery. Trzeba spalic mniej paliw kopalnych na ogrzanie domów. Tylko czy
    spalanie węgla zeby ogrzać domy ma jakieś znaczenie? Raczej nie ma bo człowiek w
    skali Ziemi odpowiedzialny jest na produkcje 5% CO2. 95% robi się bez udziału
    człowieka.

    Niestety to nie tak. Jest tak zwany mały obieg CO2. Takie zamknięte
    koło: rośliny go zużywają, żeby urosnąć, potem np. człowiek spali te
    rośliny, albo zje, zwierze wyprodukuje metan (też węgiel), ten trafi do
    atmosfery, itd.

    Jednak każda dodatkowa ilość, która powstaje z kopalin - zaburza ten
    obieg i dokłada CO2 do ogólnego bilansu. I tu mamy kłopot, bo klimat się
    w wyniku tego ociepla. Tak mówią wszyscy naukowcy.

    W tej chwili nie ma pomysłów jak tanio zutylizować nadmiarowy CO2.
    Musimy jednak zrobić jedno z dwóch: przestać go dokładać (czyli przejść
    na gospodarkę zeroemisyjną) i/lub utylizować obecny nadmiar CO2 z
    atmosfery. Naukowcy mówią, że jeśli natychmiast nie podejmiemy kroków to
    średnia temperatura nie wzrośnie o 2 st, ani nie o 4, ale o 10!

    Mamy więc gigantyczny problem do rozwiązania.

    --
    MN