  • Data: 2014-03-23 10:57:10
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przyjazny napisał:
    > Uwaga na boku: ona nie jest słona, tylko ma jony sodu, co może Ci mniej
    > przeszkadzać niż gdyby miała też chloru

    Jeżeli zawiera kationy sodowe to pytanie - jakie aniony dla kompensacji?
    Muszą to być aniony silnego kwasu - ideałem bo gasi korozję większości
    metali - ale w kontakcie z resztkami metali błotko właśnie potrafi
    tworzyć... Bo jak nie ma żadnego anionu silnego kwasu - to same jony
    sodowe (czy kompensowane anionami kwasu węglowego) czynią wodę wysoce
    alkaliczną - i tu radzę zapoznać się ze składem stopów takich jak stopu
    aluminium, magnezu czy wręcz miedzi (z mosiądzem na czele) - i pojęciem
    amfoterycznosci. Zasada równie skutecznie wymywa cynk z mosiądzu jak
    kwas, zaś stopy glinu, zupełnie stabilne chemicznie w dowolnym kwasie
    utleniającym o niewielkim stężeniu)siarkowy, azotowy) potrafią z pianka
    korodować w środowisku z lekka alkalicznym.

    --
    Darek