    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 23 Mar 2014 04:32:43 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 marca 2014 11:40:59 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Dokładnie.
    >
    > Ludzie myślą, że jak coś jest nazwane nierdzewką to jest to nierdzewne,
    >
    > a w rzeczywistości nie ma stali nierdzewnej.
    >
    > Nierdzewka staje się nierdzewna dopiero po pasywacji jej powierzchni.
    >
    > Pasywacja to proces pokrywania się powierzchni warstwą tlenków, które
    >
    > chronią przed korozją.
    >
    > Dlatego też kupno zasobnika ze stali nierdzewnej od byle kogo jest
    >
    > nieporozumieniem, gdyż złe wykonanie spawów, złe ich oczyszczenie,
    >
    > czyszczenie nieodpowiednimi narzędziami i brak pasywacji spowoduje, że
    >
    > taki zasobnik i tak przerdzewieje.

> [...]

    Masz rację tylko że stale nierdzewne i kwasoodporne korodują od dziesięciu razy
    wolniej niż zwykła stal używana do budowy zbiorników na wodę. Prawie zawsze oznacza
    to trwałość zbiornika typu bojler na wodę większą niż wynosi długość życia człowieka
    kupującego taki bojler. Słońce też kiedyś się wypali. Czy w jakiś sposób zgaśnięcie
    Słońca Cie dotyczy?