    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Date: Sun, 23 Mar 2014 23:27:08 +0100

    news:6f5fd772-fac3-4098-8c0f-fa9217a8b395@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 23 marca 2014 21:48:52 UTC+1 użytkownik Irek N.
    napisał:

    > No jak byś czytał uważnie to byś wiedział, że w kranie twarda*
    >
    > cholernie, bo ze studni, a z wodociągów wozić nie chcę.
    >

    > Miłego.
    >
    > Irek.N.
    >
    > * narzędzia mi się wyszczerbowywują ;)

    Kup bojler 100 litrów i ustaw w nim temperaturę 90 stopni. Długo taki
    bojler nie pociągnie ale woda będzie miękka. Chyba że wolisz się
    pierdolić z wymiennikiem jonowym i regeneracją złóż kwasem solnym i
    zasadą sodowa. Dlaczego przeszkadza Ci twarda woda w emulsji? Olej
    emulgujący rozbełta się w każdej wodzie.

    Kogutek proponuje Tobie sposób najprostszy, żeby wytrącić kamień w
    bezpiecznym miejscu i poczekać aż osad opadnie. Taką wodę należy
    przefiltrować, żeby wyłapać resztki osadu.
    Jak laboratorium oznaczy ilość wapnia i magnezu (i ew. siarczanu wapnia
    i magnezu) to można przed zagotowaniem dodać obliczoną ilość
    wodorotlenku wapnia w tym samym procesie zmiękczyć wodę jeszcze
    bardziej, nawet i do 0,5n.
    Tak się wodę zmiękczało dawniej, i do kotłów i do prania.
    g.