eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBrama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl › Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Date: Wed, 29 Jul 2015 12:30:09 +0200

    dyskusyjnych:72f40c6e-bee5-4cb3-bdf2-4b2f2393e4a7@go
    oglegroups.com...

    > No przeciez ze sie nie wyklucza :) Tyle ze w tzw cywilizowanym swiecie
    > prym jakos nie wiedzie konserwatywno(moralnie)-liberalny(gospodarczo)
    > kapitalizm tylko liberlany(moralnie) ukryty
    > socjalizm.

    To zależy co uznasz za cywilizowany świat :-)
    Zauważ że UE jest jednak sporo inaczej niż nie mniej cywilizowanych (a IMO
    bardziej) USA czy Japonii.

    > Te araby co do europy ciągną to przeciez nie po prace u kapitalisty a po
    > socjal.

    Ano właśnie - dlatego ciągną do Europy a nie do USA czy Japonii. Ale i w
    Europie powoli otwierają się oczy. Jakiś czas temu UK ograniczyła socjal w
    tym roku Dania.

    > Jest jak jest i do tego sie odnosze bo wyglada ze w tamtą strone
    > zmierzamy.

    Na szczęście nie, ale są tacy co tego chcą. Co i rusz pojawiają się pomysły
    na zwiększenie zasiłków bo niby bieda.

    > ano tak mowisz bo nie spotkales jeszcze faceta "kobiety".
    > Albo bedziesz normalny (i zaplacisz odszkodowanie) albo swoje normalne
    > poglady bedziesz musial przykroic do lewackich idiotyzmów.

    Ale w czym problem? Jak ktoś się przedstawia Adam to mówię do niego Adam,
    jak Ewa to mówię Ewa.

    Robiłem interesy z Francuzami, anglikami i Amerykanami. Jak dostawałem maila
    od Joe to nigdy nie wiedziałem czy to ona czy on. Nie raz popełniłem błąd i
    nikt się nie obraził. A jak jakiś Marian z polski pisze maila do Anglików to
    oni myślą że pisze do nich kobieta i co i nic.

    > plec spoleczno-kulturowa zgodna z nauką kosciola?

    Nie, ochrona praw kobiet jest zgodna z nauką kościoła - to jest istotą
    konwencji a reszta to parafrazując klasyka: słowa, słowa, słowa...

    > Tos pewnie lemanskiego, sowe albo bonieckiego sluchal. Stanowisko kosciola
    > prezentuje episkopat - a ten jest przeciw.

    "Stanowisko" brzmiało nie podoba nam się i tyle. Takie stanowisko w żaden
    sposób nie stwierdza że konwencja jest sprzeczna z nauczaniem KK. Czy
    Episkopat podał jaki paragraf KKK łamie ta konwencja? O ile dobrze kojarzę
    to ani razu ani tym razem ani trzy albo cztery lata temu gdy sprawa wyszła
    poprzednim razem (wtedy bez takiej medialnej nagonki) ani Episkopat w swoich
    listach ani poszczególni biskupi w swoich wypowiedziach nie powiedzieli
    wprost cóż takiego w tej konwencji jest sprzecznego z nauką KK. Owszem
    padały hasła typu "to próba wprowadzenia ideologii wolności seksualnej, lgbt
    czy gender" ale bez żadnych argumentów doktrynalnych.

    Jedynym konkretnym zdaniem które jest przytaczane jest to że konwencja
    stwierdza że przyczyną przemocy może być religia. Toż to prawda! Islam to
    też religia a niektóre jego odłamy usprawiedliwiają przemoc wobec kobiet. Tu
    leży pies pogrzebany - komuś słowo "religia" skojarzyło się z "jedyną
    słuszną" czyli KK i zinterpretował to jako atak na KK, a następni to
    bezrefleksyjnie podchwycili.

    > troche to analogia do polskich obozów koncentracyjnych i polakach
    > mordujacych zydow. Niby bzdura ale nachalnie kaza nam za to przepraszac. A
    > swiat zachodni wobec takiej naszej postawy w
    > to wierzy.
    > Sprawa przemocy wobec kobiet na tle europy: u nas mamy niskie wskazniki to
    > sie pokajajmy zeby cala europa mogla nam wytykac katolickie barabrzynstwo.
    > Naiwny ten mis co chce sie tak wykazywac....

    Widzę że przyjąłeś jakąś spiskową teorię jakoby Europa sobie wymyśliła
    konwencję tylko po to by dowalić polskiemu KK.

    Nic nie pisałem o przepraszaniu. Idea a by potomkowie tych co więzili
    przepraszali potomków tych co byli więzieni jest IMO "dziwna". Tak samo jak
    prezydent przepraszający za to że jego obywatele 200 lat wcześniej mieli
    niewolników.

    Nie o to chodzi. Chodzi o to że gdyby KK wcześniej zauważył problem i
    zaczął o nim głośno mówić to dziś nie miałby przypiętej "łatki" tego który
    ma gdzieś kobiety.

    To oczywiście nie prawda tylko "łatka" ale tym łatwiejsza do przypięcia im
    bardziej bezczynny i milczący jest kościół (czy dowolna inna organizacja) w
    jakiejś sprawie.

    > Fajna idea.

    Idea fajna, ale coraz trudniej o ciekawe i nieoczywiste tematy :-)

    > Zakazac gdzie?

    U nas oczywiście.

    > W maroku - nie. U nas - tak.

    Ale "tak" zakazać chust czy "tak" zakazać wszystkich symboli?

    > Dlaczego? Bo idea multi-kulti sie skompromitowala, widac ze to nie dziala.
    > Nawet wiecej - to rodzi powazne probley. Zyjemy w pewnym srodowisku
    > kulturowym i widac z przykladow zagranicznych ze wpuszczac imigrantow z
    > ich kulturą to prosic sie o klopoty.
    > Zatem jesli juz imigrantow przyjmiemy zadbajmy o to aby oni sie
    > dostosowali do nas. Zatem obowiazkowo egzamin z polskiego za rok czy dwa
    > od przybycia itp.
    > Nie chcesz sie dostosowac, droga do wyjazdu wolna, bilecik zafundujemy.

    Nie chodzi mi o imigrantów.

    > gdybysmy katolicy i muzulmanie trafili na marsa to prawa powinny byc
    > rowne. A w polsce powinny preferowac katolikow tak jak w arabii
    > muzulmanow.

    Ale dlaczego? Przecież to wprost łamie konstytucyjną zasadę równości. Nie
    jesteśmy państwem wyznaniowym (abstrahując od tego czy to dobrze czy źle)
    więc dlaczego mamy preferować wyznawców jednej religii nad innymi?

    > Tolerancja to dziwne slowo. Ostatnimi laty ze slowa tolerancja zrobiono
    > slowo promocja. Ja chce tolerancyjnej polski, jak drzewiej bywalo. A
    > wychodzi (anglia) ze tolerujac lgbtqwert nie mozna
    > prowadzic tradycyjnej koscielnej dzalanosci. Tolerujac islamiste wcale nie
    > oznacza ze ja mam mu nieba przychylac.

    Nic nie pisałem o tolerancji. Toleruje to się coś złego czego nie można
    zmienić - np. brzęczącą na zewnątrz namiotu muchę czy komara - ubić się nie
    da więc się toleruje. Mniejszości powinno się albo akceptować albo zwalczać.
    Tolerowanie to takie słowo wytrych które w tym kontekście nic nie znaczy ale
    można je dowolnie interpretować.

    > gdy do nas wjezdza ma poszanowac nasze prawa a nie my jej zwyczaje.
    > Sikhowie turbany u nas na lotnisku zdejmują...

    Generalnie jestem skłonny się z tym zgodzić - prawo gospodarza, ale nie
    odpowiada mi symetria (a w prawie jest konieczna). Bo o ile nasze prawa u
    nas mi odpowiadają o tyle ich prawa u nich już nie :-) No i przeczy to
    "mojej" zasadzie postępowania z innymi tak jakbym chciał by oni postępowali
    ze mną :-)

    Pozdrawiam
    Ergie