    From: "sadyl" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Brama dwuskrzydłowa z furtką
    Date: Mon, 10 May 2010 16:10:07 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > W rezultacie bramę zrobiłem w całości z drewna - konkretnie z
    > oczyszczonych, przyciętych, ostruganych i ładnie pomalowanych desek

    Dawno ją zrobiłeś?
    Na ile szacujesz trwałość bramy z drewna?
    Ja chcę zrobić bramę metalową, jedynie pokrytą deskami, które będą pełniły
    wyłącznie funkcje estetyczne. Obawiam się, że drewniana konstrukcja za kilka
    lata byłaby do wymiany. A chcę mieć spokój do końca życia :)
    No.. ewentualnie wymienic deski za 10-15 lat

    > Generalnie uważam (i przepisy chyba też) że bramy nie powinny otwierać
    > się na drogę. W każdym razie w okolicy (i nie tylko) nigdzie nie
    > widziałem bramy czy choćby furtki otwieranej na drogę.

    Zajrzyj na http://tiny.pl/hthv8
    Na pierwszym rysunku jest wyjaśnione - jak jest teraz a jak ma być w przyszłości.
    Włąśnie w chwili obecnej skrzydła bramy otwierają się na ulicę (chodnik + ok. 80
    cm na jezdnię).
    Nikt póki co się o to nie czepiał - ale nie podobało mi się to i między innymi
    dlatego brama będzie przeniesiona wgłąb.
    Skrzydła będą otwierac się na zewnątrz, ale w obrębie posesji i nikomu nic do
    tego :)

    > PS: pomyśl też o wkomponowaniu w furtkę skrzynki na listy, otwieranej od
    > wewnątrz.

    W skrzydle "bramowym" będzie wkomponowany domofon.
    Skrzynka w części "furtkowej" to niezły pomysł. Dzięki.
    Przemyślimy to rozwiązanie :)

    pozdrawiam
    sadyl