eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Brama garażowa - krótki podjazd
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2014-09-04 22:40:29
    Temat: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    Mam bardzo krótki podjazd do garażu. Jak auto stoi na podjeździe, to się
    nie da otworzyć bramy garażowej, trzeba otworzyć bramę wjazdową, wycofać
    i dopiero wtedy da się otworzyć garaż. Brama Hormann uchylna.
    Bramy tego typu, wychodzą przy otwieraniu prawie metr przed garaż.
    Niedawno widziałem w Niemczech bramę z roku 1967, która ma "odwrotną"
    konstrukcję niż współczesne Hormanny. Prowadnice są pionowe i po nich
    jadą rolki przymocowane do dołu bramy, a góra jest na mechanizmie
    dźwigniowym ze sprężyną. Ta konstrukcja mimo prawie 50 lat działa do
    dziś lekko i sprawnie. Nic nie wysuwa się do przodu i można dojechać
    autem pod sam garaż i otworzyć bez problemu. Niestety nie zrobiłem zdjęć
    tej konstrukcji.
    Czy ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem bramy, która nie wyjeżdża do
    przodu? Nie chodzi mi tu o bramy segmentowe, a o takie z jednego
    kawałka, jak uchylne.
    Jacek


  • 2. Data: 2014-09-04 23:02:03
    Temat: Re: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek wrote:

    > Mam bardzo krótki podjazd do garażu. Jak auto stoi na podjeździe, to się
    > nie da otworzyć bramy garażowej, trzeba otworzyć bramę wjazdową, wycofać
    > i dopiero wtedy da się otworzyć garaż. Brama Hormann uchylna.
    > Bramy tego typu, wychodzą przy otwieraniu prawie metr przed garaż.
    > Niedawno widziałem w Niemczech bramę z roku 1967, która ma "odwrotną"
    > konstrukcję niż współczesne Hormanny. Prowadnice są pionowe i po nich
    > jadą rolki przymocowane do dołu bramy, a góra jest na mechanizmie
    > dźwigniowym ze sprężyną. Ta konstrukcja mimo prawie 50 lat działa do
    > dziś lekko i sprawnie. Nic nie wysuwa się do przodu i można dojechać
    > autem pod sam garaż i otworzyć bez problemu. Niestety nie zrobiłem zdjęć
    > tej konstrukcji.
    > Czy ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem bramy, która nie wyjeżdża do
    > przodu? Nie chodzi mi tu o bramy segmentowe, a o takie z jednego
    > kawałka, jak uchylne.
    > Jacek

    jak nie wyjeżdża do przodu to musi do środka. Czyli musisz mieć dłuższy
    garaż, żeby brama nie zmasakrowała ci tyłka samochodu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 3. Data: 2014-09-05 09:44:32
    Temat: Re: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2014-09-04 23:02, masti pisze:
    > Jacek wrote:
    >
    >> Mam bardzo krótki podjazd do garażu. Jak auto stoi na podjeździe, to się
    >> nie da otworzyć bramy garażowej, trzeba otworzyć bramę wjazdową, wycofać
    >> i dopiero wtedy da się otworzyć garaż. Brama Hormann uchylna.
    >> Bramy tego typu, wychodzą przy otwieraniu prawie metr przed garaż.
    >> Niedawno widziałem w Niemczech bramę z roku 1967, która ma "odwrotną"
    >> konstrukcję niż współczesne Hormanny. Prowadnice są pionowe i po nich
    >> jadą rolki przymocowane do dołu bramy, a góra jest na mechanizmie
    >> dźwigniowym ze sprężyną. Ta konstrukcja mimo prawie 50 lat działa do
    >> dziś lekko i sprawnie. Nic nie wysuwa się do przodu i można dojechać
    >> autem pod sam garaż i otworzyć bez problemu. Niestety nie zrobiłem zdjęć
    >> tej konstrukcji.
    >> Czy ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem bramy, która nie wyjeżdża do
    >> przodu? Nie chodzi mi tu o bramy segmentowe, a o takie z jednego
    >> kawałka, jak uchylne.
    >> Jacek
    >
    > jak nie wyjeżdża do przodu to musi do środka. Czyli musisz mieć dłuższy
    > garaż, żeby brama nie zmasakrowała ci tyłka samochodu
    >

    Lub wyższy garaż

    --
    Pozdrawiam
    CezaryT


  • 4. Data: 2014-09-05 13:39:37
    Temat: Re: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-04 23:02, masti pisze:
    > jak nie wyjeżdża do przodu to musi do środka. Czyli musisz mieć dłuższy
    > garaż, żeby brama nie zmasakrowała ci tyłka samochodu
    Właśnie, że nie musi. Prowadzenie góry bramy nie jest na takiej jednej
    prymitywniej dźwigni, jak u Hormanna, tylko na podwójnej dźwigni z
    przegubem i sprężyną. To raz.
    Dwa, to w garażu mam dość miejsca na długość i nawet, jakby brama
    zajmowała trochę miejsca w środku, to żaden problem.
    Jacek


  • 5. Data: 2014-09-05 13:47:31
    Temat: Re: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek wrote:

    > W dniu 2014-09-04 23:02, masti pisze:
    >> jak nie wyjeżdża do przodu to musi do środka. Czyli musisz mieć dłuższy
    >> garaż, żeby brama nie zmasakrowała ci tyłka samochodu
    > Właśnie, że nie musi. Prowadzenie góry bramy nie jest na takiej jednej
    > prymitywniej dźwigni, jak u Hormanna, tylko na podwójnej dźwigni z
    > przegubem i sprężyną. To raz.

    jak brama jest sztywna to trójkąta nie oszukasz. Albo długość albo
    wysokość

    > Dwa, to w garażu mam dość miejsca na długość i nawet, jakby brama
    > zajmowała trochę miejsca w środku, to żaden problem.
    > Jacek

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 6. Data: 2014-09-05 17:31:32
    Temat: Re: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-05 13:47, masti pisze:
    > jak brama jest sztywna to trójkąta nie oszukasz. Albo długość albo
    > wysokość
    Nic nie trzeba oszukiwać. W Hormanie dół jest na pojedynczej dźwigni,
    która porusza się po łuku, a góra jedzie po prowadnicy.
    Tu jest dół w pionowej prowadnicy a góra na dźwigni z PRZEGUBEM i nie
    porusza się po łuku. Jak będę tam następnym razem, to zrobię foto.
    Ktoś, kto to projektował nie miał żadnego komputera, a najwyżej suwak
    logarytmiczny i papier, ale miał wyobraźnię.
    Jacek


  • 7. Data: 2014-09-06 09:21:37
    Temat: Re: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2014-09-05 17:31, Jacek pisze:
    > W dniu 2014-09-05 13:47, masti pisze:
    >> jak brama jest sztywna to trójkąta nie oszukasz. Albo długość albo
    >> wysokość
    > Nic nie trzeba oszukiwać. W Hormanie dół jest na pojedynczej dźwigni,
    > która porusza się po łuku, a góra jedzie po prowadnicy.
    > Tu jest dół w pionowej prowadnicy a góra na dźwigni z PRZEGUBEM i nie
    > porusza się po łuku. Jak będę tam następnym razem, to zrobię foto.
    > Ktoś, kto to projektował nie miał żadnego komputera, a najwyżej suwak
    > logarytmiczny i papier, ale miał wyobraźnię.
    > Jacek
    >

    Ale dalej wraca, że garaż musi być wyższy, niz przy bramie segmentowej

    --
    Pozdrawiam
    CezaryT


  • 8. Data: 2014-09-06 14:46:59
    Temat: Re: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 22:40:29 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Mam bardzo krótki podjazd do garażu. Jak auto stoi na podjeździe, to się
    >
    > nie da otworzyć bramy garażowej, trzeba otworzyć bramę wjazdową, wycofać
    >
    > i dopiero wtedy da się otworzyć garaż. Brama Hormann uchylna.
    >
    > Bramy tego typu, wychodzą przy otwieraniu prawie metr przed garaż.
    >
    > Niedawno widziałem w Niemczech bramę z roku 1967, która ma "odwrotną"
    >
    > konstrukcję niż współczesne Hormanny. Prowadnice są pionowe i po nich
    >
    > jadą rolki przymocowane do dołu bramy, a góra jest na mechanizmie
    >
    > dźwigniowym ze sprężyną. Ta konstrukcja mimo prawie 50 lat działa do
    >
    > dziś lekko i sprawnie. Nic nie wysuwa się do przodu i można dojechać
    >
    > autem pod sam garaż i otworzyć bez problemu. Niestety nie zrobiłem zdjęć
    >
    > tej konstrukcji.
    >
    > Czy ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem bramy, która nie wyjeżdża do
    >
    > przodu? Nie chodzi mi tu o bramy segmentowe, a o takie z jednego
    >
    > kawałka, jak uchylne.
    >
    > Jacek

    Kup sobie brame zbudowana z pionowych listewek, polaczonych metalowa tasma.
    Prowadnice sa poziome i brama przesuwa sie w bok, zakreca na scianie i chowa sie w
    calosci na scianie rownoleglej do wjazdu.
    Jak chcesz, to ci posle fotki.


  • 9. Data: 2014-09-06 14:52:58
    Temat: Re: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-06 09:21, Cezary pisze:
    > Ale dalej wraca, że garaż musi być wyższy, niz przy bramie segmentowej
    Gdzie, jak, co wraca?? Garaż nie jest wyższy. No chyba, że ktoś ma na
    myśli garaż blaszak o wysokości 2,0 m, albo garaż, gdzie nadproże bramy
    jest równo z sufitem. Jest tylko inteligentnie zrobione prowadzenie
    bramy. Szkoda, że nie zrobiłem foto.
    Jacek


  • 10. Data: 2014-09-06 14:59:04
    Temat: Re: Brama garażowa - krótki podjazd
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-06 14:46, Marek pisze:
    > Kup sobie brame zbudowana z pionowych listewek, polaczonych metalowa tasma.
    Prowadnice sa poziome i brama przesuwa sie w bok, zakreca na scianie i chowa sie w
    calosci na scianie rownoleglej do wjazdu.
    > Jak chcesz, to ci posle fotki.
    Znam ten typ. Też ciekawe rozwiązanie, ale nie bez wad.
    Piszę o tym prowadzeniu, bo ktoś się uparł na bramy uchylne z jedynie
    słusznym rodzajem prowadzenia i nie ma alternatywy.
    Dla porządku dodam, że moja pierwsza brama podnoszona "zrób to sam"
    miała dwie prowadnice: para poziomych na górze i para pionowych w
    świetle ościeżnicy. Podnoszona była za pomocą dwóch linek nawijających
    się na podwieszony pod sufitem walec z napędem 0,7 kW + przekładnia
    ślimakowa. Całość działała całkiem nieźle, ale niestety bardzo głośno i
    w razie zaniku napięcia nie było tak prosto otworzyć.
    Taka brama nic nie wysuwała się na zewnątrz, ale istotnie w środku
    trzeba było zostawić pół metra luzu bo pochylała się do wewnątrz.
    Jacek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1