  • 1. Data: 2014-09-03 15:27:46
    Temat: stemplowanie stropu monolitycznego - czy może tak zostać...
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    kończę sadzenie lasu w domu..
    stemple ucinam na wymiar, mierzone z niwelatorem, ale cięte piłą
    łańcuchową, więc dokładność jest rzędu poniżej 0,5cm.
    Zdarza się że jakiś stempel, który jest o te kilka milimetrów (czasem
    wystarczy ze 2mm) dłuższy podniesie całą belkę i poprzednio instalowane
    stemple, tak że one wiszą w powietrzu(są przybite do belki u góry)

    Przejmować się tym? Nie chodzi mi o nierówności na stropie, bo to i tak
    wszystko jest aptekarsko robione. Zapewne pod obciążeniem to wszystko
    ładnie siądzie i stemple się oprą o podłoże, ale takie drobne obawy mam
    czy to może tak zostać, klinów nie mam żeby to popodbijać, kupować nie
    chcę bo to zaś kolejne "kilka stówek" robić ich nie mam ani czasu ani na
    czym..

    Oczywiście kierownik będzie to oglądał, ale dopiero jak już zbrojenie
    będzie zrobione.

  • 2. Data: 2014-09-03 16:12:03
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czym..
    >
    > Oczywiście kierownik będzie to oglądał, ale dopiero jak już zbrojenie

    może tak zostać

  • 3. Data: 2014-09-03 21:57:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 września 2014 15:27:46 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > stemple ucinam na wymiar, mierzone z niwelatorem, ale cięte piłą
    > łańcuchową, więc dokładność jest rzędu poniżej 0,5cm.

    Uo rany - moj fachman bral stemple roznej dlugosci - przybijal gwozdziem
    do kantowki od gory a na dole ustawial COKOLWIEK - przy czym glownie
    byly to bloczki betonowe. Jak gdzies brakowalo - podsuwal deske. I calosc
    lekko klinowal (dwa kliny na przeciwko siebie). 140m2 zasteplowal w
    jeden dzien sam :-) Ale to byl przechuj krotko mowiac ;)

    > czy to może tak zostać, klinów nie mam żeby to popodbijać, kupować nie
    > chcę bo to zaś kolejne "kilka stówek" robić ich nie mam ani czasu ani na
    > czym..

    Kupowac nie ma sensu - no dobrze by bylo naciac ich gdzies. Kliny to
    podstawa przy tej robocie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-09-04 09:16:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > klinów nie mam żeby to popodbijać, kupować nie chcę bo to zaś kolejne
    > "kilka stówek" robić ich nie mam ani czasu ani na czym..

    Jak przyjdzie Ci te stemple wybijać 2kg młotem to sobie przypomnisz że
    pożałowałeś na kliny :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-09-04 09:56:30
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.09.2014 o 15:27, Albercik pisze:
    > Witam
    > kończę sadzenie lasu w domu..

    Dziękuje za poprzednie odpowiedzi, postaram się parę klinów wystrugać
    dostępnymi narzędziami i podłoże te najbardziej wiszące stemple..

    A i jeszcze jedno..
    czy zbijanie stempli deskami(stężanie) w ~połowie ich wysokości jest
    obligatoryjne? Jest zalecane dla cieńszych/niezbyt prostych? czy może
    jest to tylko ku pokrzepieniu serc?

    Widział\słyszał ktoś o przypadku gdzie to stemple nie wytrzymały ze
    względu właśnie na ugięcie pod obciążeniem, przy prawidłowej ich ilości?
    Bo szukałem fotek po necie z takich katastrof ale nic nie znalazłem...

  • 6. Data: 2014-09-04 13:26:04
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Jak przyjdzie Ci te stemple wybijać 2kg młotem to sobie przypomnisz
> [...]

    weźmie piłę i wytnie las w p..zdu

    jeffrey

  • 7. Data: 2014-09-04 13:34:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 13:26:04 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > weźmie piłę i wytnie las w p..zdu

    Szkoda stepli:) Ja na drewnie i stemplach jeszcze zarobilem - sprzedalem
    drozej niz kupilem. Steple kupilem po 4, sprzedalem po 6 pln. Na 200 sztukach
    400 pln do przodu :-) Tak sie oszczedza na budowie :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-09-04 13:36:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 13:34:41 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Szkoda stepli:)

    Stempli, stempli, stempli... gr;)

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-09-04 14:20:41
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > sprzedalem drozej niz kupilem. Steple kupilem po 4, sprzedalem po 6
    > pln. Na 200 sztukach 400 pln do przodu :-) Tak sie oszczedza na

    to niezły masz rynek :) mnie chcieli dać co najwyżej 2zł to
    stwierdziłem że potnę na ognisko i wyjdę na tym lepiej

    jeffrey

  • 10. Data: 2014-09-04 15:22:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > weźmie piłę i wytnie las w p..zdu

    Powodzenia :-)
    Mnie by było szkoda czasu, ale każdy się inaczej ceni.

    Pozdrawiam
    Ergie