    Subject: Re: Buda dla psa - sklejka czy płyta MFP?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Date: Tue, 20 Feb 2018 07:31:22 +0100

    W dniu 2018-02-19 o 22:51, Uzytkownik pisze:
    > Z ocieplaniem nie ma co przesadzać, bo zbyt dobre ocieplenie budy jest
    > wręcz niewskazane. Najważniejsze są dobre odizolowanie podłogi od ziemi
    > tak, żeby ne miała kontaktu z ziemią i wodą oraz dobre zabezpieczenie
    > przed wiatrem. Buda powinna stać na bloczkach przynajmniej z 10cm ponad
    > ziemią. Bloczki muszą być wkopane bardzo głęboko, bo latem pies będzie
    > rył dziurę pod budą, bo tam mu będzie najchłodniej i chodzi o to, żeby
    > buda się nie zapadła w tej dziurze.
    >
    > Ważne, żeby budy ne przewiewało, dlatego ściany, podłoga oraz dach muszą
> [...]

    Zabiłeś mi ćwieka.
    Planowałem budę ze ścianami (od środka): sklejka 8 mm, konstrukcja z
    desek 38x57mm wypełniona styropianem 3 cm, od zewnątrz albo sklejka,
    albo deski elewacyjne.
    Podłoga miała być ze sklejki 12mm, pod nią deski i styropian 3 cm i pod
    tym znowu sklejka 12mm.

    Ta sklejka dookoła - zapewniłaby szczelność budy i osłonę przed wianiem
    przez ewentualne szpary.

    Do tego jeszcze ma być zadaszony przedsionek z podłogą ze sklejki 12mm -
    i tu przekonałeś mnie, żeby podłogę zamienić na deski.

    To mówisz, żeby wyrzucić cały ten styropian?
    To całkowicie zmieniłoby konstrukcję, bo nie robiłbym ścian ze szkieletu
    z desek, tylko po prostu ze sklejki obitej od zewnątrz deską elewacyjną.

    Styropian zostawiłbym w dachu - żeby słońce nie nagrzewało latem wnętrza
    oraz w podłodze.

    --
    MN