  • Data: 2012-08-08 22:41:50
    Temat: Re: Budowa a zdrowie
    Od: dalad <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-08 22:14, Darek pisze:

    > w zasadzie to chyba nie ma czego zazdrościć. Gdyby jego szwagier wybudował
    > dom za gotówkę 300 czy 500m2 na 1ha działki, to też bym wyczuł zazdrość,
    > ale
    > jak pisze o szwagrze na ojomie ... hmm, odbieram to jako sygnał
    > ostrzegawczy
    > dla innych budujących. Generalnie uważam, że jeżeli samemu trzeba
    > zapierdzielać
    > przy większości prac przy bądź co bądź sporym domu (300m2 do takich się
    > zalicza
    > według powszechnie przyjętych kryterów), to delikwenta tak naprawdę nie
> [...]

    Ja też piszę o swoim subiektywnym odczuciu oczywiście.
    Wydaje mi się, że ciągłe podkreślanie "duży dom" jest przejawem
    zawiści/zazdrości. Gdyby nie wydarzył się ten epizod ze szpitalem nie
    byłoby o czym pisać, bo chyba nie założono by postu - "Mój szwagier
    dzięki ciężkiej pracy i samozaparciu spełnił swoje marzenie o własnym
    domu". A tak jest okazja żeby "przestrzec" innych. Można się "wykończyć"
    na wiele innych sposobów, również o wiele mniej pracochłonnych. Myślę,
    że różnica w metrażu przedsięwzięcia nie ma tutaj aż tak wielkiego
    znaczenia. Można rozwijać wątek zamożności - czasem 300m2 domu jest
    tańsze niż 50m2 mieszkania - kwestia lokalizacji i wielu innych rzeczy -
    nie znamy szczegółów i nie są tutaj chyba bardzo istotne. Jeszcze raz -
    to także moje subiektywne odczucie.

    Pozdrawiam
    Daniel