    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa a zdrowie
    Date: Thu, 9 Aug 2012 13:39:04 +0200

    Użytkownik "Max" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > To ja chyba należę do tej małej grupy Polaków.
    > Właśnie projekt małego domu parterowego ( TK 49 ) o powierzchni 81m2
    > "adaptuje się".
    > Obecnie mamy mieszkanie dwupokojowe w bloku 46m2 ( 4 osoby ) i doszliśmy
    > do wniosku, że taki metraż domu nam w zupełności wystarczy.

    Mieszkałem kiedyś w dzieciństwie przez kilka lat w domu 65m2 + piwnica i nie
    odczuwałem braku przestrzeni. Po prostu jak się ma mieszkanie to się siedzi
    w mieszkaniu jak się ma dom to się siedzi w ogrodzie :-)

    > Najważniejsze dla nas, że nie chcemy "harować" przez całe życie tylko na
    > spłatę kredytu. Dlatego też - mimo małego domu - sporo wykończeniowych
    > prac będziemy również robić sami.

    I bardzo dobrze!
    Najważniejsze to pozytywne nastawienie, a jak po pierwszym etapie policzycie
    ile zaoszczędziliście i poczytacie w sieci ile na innych budowach tzw.
    fachowcy zrobili błędów to nabierzecie ochoty by wszystko zrobić samemu :-)

    Jak zaczynałem budowę to nie planowałem np. samemu robić więźby, ale jak
    zobaczyłem jak budowanie jest banalne (wystarczy mieć dobrego kierownika) to
    stwierdziłem, że robię samemu. Ocieplenie wełną od początku planowałem
    zrobić samemu bo to musi być zrobione dobrze. Podobnie pokrycie dachu i
    instalacje - tu nie ma miejsca na kompromisy.

    Ps. U mnie w rodzinie nie znam nikogo od dwóch pokoleń kto by brał ekipę do
    budowania całości albo kupował gotowy dom. Ci którzy mieszkają w domach albo
    sami je wybudowali, albo przynajmniej w znacznym stopniu wykończyli ekipie
    zlecając tylko prace murarskie.

    Pozdrawiam
    Ergie