  • Data: 2016-07-25 13:57:00
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-25 o 13:33, Adam Sz. pisze:

    > A tu akurat sie nie zgodze. Nie wspominam juz nawet o sytuacji, kiedy
    > ktos (np. tak jak ja) wlozyl w ten dom kilkadziesiat albo i set tys pln
    > swojej wlasnej pracy. Tylko o zwyklym inwestorze, ktory skladal do kupy
    > te ekipy przez rok, czy dwa i postawil za ich pomoca dom. On z elementow
    > (surowcow) stworzyl finalny produkt. Nabywca "gotowca" nie musi sie
    > martwic o papierkologie, urzedy, dawcow mediow etc. Wartosc domu w momencie
    > odbioru rosnie na moje o jakies 30% minimum ot tak, bez wkladania w to
    > dodatkowych pieniedzy i czasu :)
    >
    > I od tego licz ew. amortyzacje :)

    Nie ma znaczenia co sobie podciągniesz pod koszty budowy domu. Wzrasta
    cena nieruchomości - wzrasta kwota amortyzacji. Jak te 400 tysięcy
    podwyższysz o 30 procent własnego zaangażowania, to wartość domu wzrasta
    do 520 tysięcy ale automatycznie wzrasta roczna kwota amortyzacji. W tym
    drugim wypadku po 10 latach nieruchomość traci już ponad 100 tysięcy.
    Myślisz, że jak będziesz sprzedawał dom za 10 lat i przedstawisz
    potencjalnemu kupującemu rachunki za przyłącza, geodetę, mapy pozwolenia
    czy rachunki za benzynę, którą straciłeś na wyszukiwanie lepszych ofert,
    to na kimś to zrobi wrażenie?