    From: "tz" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa stan surowy
    Date: Mon, 2 Feb 2009 20:38:22 +0100

    > Dlaczego- to raptem 2-3 miesiące pracy jak wszystko dobrze zorganizowane
    > I realna- bo np mi za tyle wybudowali

    też tak to sobie próbowałem skalkulować (4 osoby) x (powiedzmy 3 m-ce)
    wychodzi 5,5tys/m-c dla jednego fachmana. Jest to moim zdaniem dość wysoka
    choć nie oderwana od rzeczywistości pensja zważywszy na to, że jak mi się
    wydaje przez te 3 miesiące to trzeba się zdrowo natyrać (ale może to tylko
    moje wyobrażenie, nie znam się za bardzo na budowaniu domów, choć dzięki
    temu formu wiem coraz więcej). Poza tym nie wiem ile z tych 5,5 tys tak na
    prawdę trafia do człowieka bo nie wiem jak oni się rozliczają z fiskusem.
    Jeśli te 5.5tys to jest normalne brutto (jak na umowie o pracę) to sporo
    tego jest topione w ZUS'ach, KRUS'ach, OFE'ach, i innych tego typu
    organizacjach o charakterze nie powiem jakim..

    > surowego
    >
    > A dlaczego nie tą za 60tys?

    Bo na temat tej jednej firmy miałem kilka bardzo pozytywnych opinii i
    widziałem ich pracę, natomiast pozostałe dwie to wielka niewiadoma (choć
    wcale nie powiedziane, że te firmy są gorsze) tak czy owak najtańsza to
    60tys a nie 30tys.
    Trochę mnie to załamuje, jak inni piszą, ze da się to zrobić tak tanio. Może
    po prostu ja nie umiem się targować. Ale z drugiej strony to wydaje mi się
    mało prawdopodobne aby firma spuściła 50%. Dodam, że nie jest to jakiś nie
    wiadomo jaki deweloper a zwykła rodzinna firemka.