  • 1. Data: 2009-02-02 11:45:35
    Temat: Budowa stan surowy
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Jestem na etapie szukania wykonawcy 230m2 w stanie surowym otwartym.
    Polska bardzo wschodnia.
    Rozrzut ofert jest ogromny. Od 20 do 55k. Byłem nastawiony raczej na cene w
    górnej granicy. Czy rynek się załamuje czy też te nizsze ceny nalezy
    traktować podejrzanie?

  • 2. Data: 2009-02-02 11:49:15
    Temat: Re: Budowa stan surowy
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rozrzut ofert jest ogromny. Od 20 do 55k. Byłem nastawiony raczej na cene
    > w górnej granicy. Czy rynek się załamuje czy też te nizsze ceny nalezy
    Cena 25-30 tysięcy to uczciwa cena za stan surowy z dachem. Za tyle budują
    na pomorzu i z tego co pisze Adam na Śląsku podobnie

    Kris

  • 3. Data: 2009-02-02 17:43:55
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Cena 25-30 tysięcy to uczciwa cena za stan surowy z dachem. Za tyle budują
    > na pomorzu i z tego co pisze Adam na Śląsku podobnie

    Dzieki. o już zacząłem sie podejrzliwie przygladać tym tanszym ofertom.
    Szczgólnie , że droższa 200zł/m2 była po znajomości.
    Ale jak wczesniej czytalem niektorzy twiedza, że nie da sie za takie
    pieniadze porzadnie zbudowac. (patrz 3 posty wyżej).

  • 4. Data: 2009-02-02 18:38:26
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > Cena 25-30 tysięcy to uczciwa cena za stan surowy z dachem. Za tyle budują
    > na pomorzu i z tego co pisze Adam na Śląsku podobnie

    Nie wiem jak teraz wyglądają ceny, ale chyba jednak spadły. Ja za stan
    surowy otwarty bez dachu w Trójmieście w szczycie budowlanym zapłaciłem
    36kzł. Dom prosty jak stodoła: piwnica 56m2, parter 120m, piętro tyle samo
    ale ze skosami, garaż w bryle 36m2 i strych nad garażem tyle samo ale ze
    skosami. Za dach z dachówką kolejne 20kzł (280m2).
    Wybrałem jedną z tańszych ofert.
    Prawdziwe oszczędności przy stanie surowym to są teraz na materiałach.
    Pobieżnie porównałem, wychodzi łącznie 30-40% taniej.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-02-02 18:48:56
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    > Cena 25-30 tysięcy to uczciwa cena za stan surowy z dachem. Za tyle budują
    > na pomorzu i z tego co pisze Adam na Śląsku podobnie

    przyznam szczerze, że dla mnie 25-30tys. to cena być może i uczciwa ale
    chyba jednak mało realna. Gdybym ja dostał taka ofertę, to raczej nie
    wziąłbym jej poważnie zwłaszcza za dom o powierzchni 230m2. Ostatnio
    zwróciłem się do trzech firma (na pomorzu zachodnim) o wycenę stanu surowego
    zamkniętego. Wszystkie 3 oferty były do siebie bardzo podobne: za mały
    prosty niepodpiwniczony parterowy dom z poddaszem użytkowym i garażem
    (powierzchnia użytkowa domu bez garażu i strychu 120m2 powierzchnia garażu
    ok. 19m2) wyszło w jednej 60tys w dwóch pozostałych 65tys. Próba utargowania
    5tys zakończyła się fiaskiem, gdyż na brak pracy z tego co wiem to firmy te
    jeszcze na razie nie narzekają wręcz przeciwnie.
    Nie twierdzę jednak, że nigdzie nie ma w Polsce firm, które za 30 tys
    podejmą się takiej roboty. Gdybym ja znalazł solidną i sprawdzoną firmę,
    która zechciałaby za 30tys PLN wybudować ten mój mały domeczek w rozsądnym
    czasie to nawet bym się nie zastanawiał. Niestety zdecydowałem się już na te
    65tys.

    Pozdrawiam
    tz

  • 6. Data: 2009-02-02 19:11:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > przyznam szczerze, że dla mnie 25-30tys. to cena być może i uczciwa ale
    > chyba jednak mało realna. Gdybym ja dostał taka ofertę, to raczej nie
    > wziąłbym jej poważnie zwłaszcza za dom o powierzchni 230m2.

    Dlaczego- to raptem 2-3 miesiące pracy jak wszystko dobrze zorganizowane
    I realna- bo np mi za tyle wybudowali

    A dlaczego nie tą za 60tys?

    Kris

  • 7. Data: 2009-02-02 19:31:50
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Też mam dom ok 240 m2 (w tym bez garazu, piwnic i zejścia do tychże ok 170
    m2).
    Dom częściowo podpiwniczony, z poddaszem uzytkowym, garaż 2a.
    Cena 60 tys za samą robociznę wydaje mi się spora, z pewnościa będę szukał
    taniej.
    Nawet licząc 13-15 tys robocizny dachu to i tak sporo za te ściany :(

    --
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-02-02 19:38:22
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    > Dlaczego- to raptem 2-3 miesiące pracy jak wszystko dobrze zorganizowane
    > I realna- bo np mi za tyle wybudowali

    też tak to sobie próbowałem skalkulować (4 osoby) x (powiedzmy 3 m-ce)
    wychodzi 5,5tys/m-c dla jednego fachmana. Jest to moim zdaniem dość wysoka
    choć nie oderwana od rzeczywistości pensja zważywszy na to, że jak mi się
    wydaje przez te 3 miesiące to trzeba się zdrowo natyrać (ale może to tylko
    moje wyobrażenie, nie znam się za bardzo na budowaniu domów, choć dzięki
    temu formu wiem coraz więcej). Poza tym nie wiem ile z tych 5,5 tys tak na
    prawdę trafia do człowieka bo nie wiem jak oni się rozliczają z fiskusem.
    Jeśli te 5.5tys to jest normalne brutto (jak na umowie o pracę) to sporo
    tego jest topione w ZUS'ach, KRUS'ach, OFE'ach, i innych tego typu
    organizacjach o charakterze nie powiem jakim..

    > surowego
    >
    > A dlaczego nie tą za 60tys?

    Bo na temat tej jednej firmy miałem kilka bardzo pozytywnych opinii i
    widziałem ich pracę, natomiast pozostałe dwie to wielka niewiadoma (choć
    wcale nie powiedziane, że te firmy są gorsze) tak czy owak najtańsza to
    60tys a nie 30tys.
    Trochę mnie to załamuje, jak inni piszą, ze da się to zrobić tak tanio. Może
    po prostu ja nie umiem się targować. Ale z drugiej strony to wydaje mi się
    mało prawdopodobne aby firma spuściła 50%. Dodam, że nie jest to jakiś nie
    wiadomo jaki deweloper a zwykła rodzinna firemka.

  • 9. Data: 2009-02-02 19:41:16
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    .
    > Nawet licząc 13-15 tys robocizny dachu to i tak sporo za te ściany :(

    15 tyś za dach to chyba dwuspadowy, a reszta to ściany a fundamenty
    kanalizację , posadzka strop kominy wieńce i kilka innych elementów to co za
    free?

  • 10. Data: 2009-02-02 19:45:40
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    piękne wyliczenia dla inwestora spójrzmy teraz z drugiej strony czyli
    wykonawcy. Jesteś pewien że budowa zajmie 3 m-ce, ja nie bo nie widziałem
    projektu. Teraz rzeczą oczywistą jest że powiedzmy połowa idzie dla szefa a
    druga połowa dla ludzi czyli te zarobki drasztycznie dla pracownika spadną z
    twoich 5,5 tyś. A szef musi ponieść koszty utrzymania firmy dojazdy do pracy
    wyposażenie budowy w narzędzia , oraz masę innych kosztów, wiec przestańcie
    się ośmieszać z ceną 25 tyś i zrobienie siolidnego stanu surowego bo ja
    jako wykonawca wiele razy takie cudne stany surowe za 25 tyś poprawialem.
    Do autora jeśli masz solidną ekipę to lepiej zapłac więcej i zapomnij o
    poprawkach i dopłacaniu przy kolejnych etapach budowy

    Adi