  • 1. Data: 2009-02-02 12:03:39
    Temat: uszczelnienie spawu w bojlerze
    Od: Zgred <f...@f...dyn.pl>

    Witam!

    Mam sobie w domku bojler stalowy współpracujący z podkową z pieca.
    Ostatnio zaczął cieknąć, tzn. kapie ze spawu łączącego ścianę boczną z
    okrągłym dnem. Da się to jakoś uszczelnić od zewnątrz, czy też trzeba to
    przespawać na nowo?

    Zgred

  • 2. Data: 2009-02-02 12:19:23
    Temat: Re: uszczelnienie spawu w bojlerze
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ostatnio zaczął cieknąć, tzn. kapie ze spawu łączącego ścianę boczną z
    > okrągłym dnem. Da się to jakoś uszczelnić od zewnątrz, czy też trzeba to

    Zalezy od pęknięcia.
    Jeśli jest to mała dziurka to można rozwiercić i zanitować. Kiepskie rozwiązanie
    ale jak nie masz dostępu do spawarki moze zadziałać.

    Najlepiej zaspawać gazowo. Ważne aby sprawdzić czy ta dziurka nie jest
    początkiem dużej dziury/szczeliny która tylko czeka aby sie pokazać przy
    działaniach związanych ze spawaniem. Wtedy dobrze jest nadspawać łatkę,
    odpowiednio wiekszą.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2009-02-02 15:17:25
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    Użytkownik "Zgred" <f...@f...dyn.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ostatnio zaczął cieknąć, tzn. kapie ze spawu łączącego ścianę boczną z
    > okrągłym dnem. Da się to jakoś uszczelnić od zewnątrz, czy też trzeba to

    Ja z wlasnego doswiadzenia wiem ze jak juz w takim miejscu kapie
    to lepiej wymienic na nowy. 3x terme spawalem i jak udalo sie zatkac
    jedna dziure to po tygodniu wypadala nowa w innym miejscu :-(
    Szkoda nerwow i czasu. A poza tym jak sie rozszczelni
    kiedy nikogo nie bedzie w domu lub domownicy beda spac
    to dopiero moze sie bajzlu narobic.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 4. Data: 2009-02-02 15:26:54
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Jak kapie ze spawu, to na 50% ujawniła się wada spawu a na drugie 50% bojler
    sygnalizuje przejście w stan spoczynku. Ja bym próbował zaspawać.
    Raz mi się udało zakleić żywicą epoksydową kapiący kaloryfer. Żywica -
    kawałeczek tkaniny szklanej, znowu zywica, jeszcze raz to samo i gotowe.
    Warunek powodzenia, to miejsce klejenie czyste, suche i szorstkie.
    Wytrzymało 2 lata, ale cisnienie nieduże, bo tylko 0,8 at.
    Jacek

  • 5. Data: 2009-02-02 19:09:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Szkoda nerwow i czasu. A poza tym jak sie rozszczelni
    > kiedy nikogo nie bedzie w domu lub domownicy beda spac

    Tak tez mialem. O 4 rano walenie do drzwi, po wyjsciu do przedpokoju juz
    wiedzialem kto i dla czego. Od malej dziurki wlasnie na spawie po jakims
    czasie czasie sie wieksza dziura. Woda lala sie strumieniem po scianach pod
    cisnieniem wodociagowym, az sufit sasiadow z dolu zacza plynac. Fajnie nie
    bylo, zdecydowanie odradzam zabiegi reanimowania cieknacego bojlera, z nim
    juz nigdy nic nie wiadomo. Gdyby jednak autor chcial zakleic czyms ta
    dziurke, to polecam Poxiline. Trzeba kleic bez cisnienia, tzn. przy
    zakreconym doplywie i po wczesniejszym przygotowaniu otworu tj. dokladnym
    oczyszczeniu, lacznie z odtluszczeniem.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-02-02 21:36:13
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Najlepiej poszukać producenta bojlerów.
    W sklepie firmowym po cichu sprzedawcę zapytać, czy nie mają odpadów
    poprodukcyjnych.
    Zwykle znajdzie się taki bojler całkiem sprawny a np.: lekko uderzony z
    widocznym wgnieceniem.
    za 200 zł kupisz taki 200-300litrów i po cichu tylnym wyjściem wyniesiesz
    do samochodu...
    Mam taki ( emaliowany) dwie węzownice 300L i dziła już 8 lat bezawaryjnie.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-02-04 13:15:22
    Od: Zgred <f...@f...dyn.pl>

    Dzięki za porady. Na początek spróbuję uszczelnić. Potem się będę
    zastanawiał.

    Zgred