  • 1. Data: 2009-02-02 00:54:03
    Temat: Dylematy piecowo - kominowe.
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witam,

    Domek parter + poddasze będę ogrzewał gazem. W połowie domu podłogówka w
    połowie grzejniki. W kotłowni która jest na parterze znajduje się komin
    systemowy IBF UNIVERSAL. Komin o średnicy 160mm ma wysokość ok 7,5m.
    Do niedawna byłem zdecydowany na piec gazowy Vaillanta AtmoTec z otwarta
    komorą spalania. Dlatego też w kotłowni w ścianie założyliśmy Zetke
    doprowadzająca powietrze.
    Jednak wizja wychładzania tego pomieszczenia przez wpadające zimne
    powietrze mnie nie zachwyca... Dlatego skłaniam sie ku piecowi z
    zamknięta komora spalania. Tylko nie wiem jak rozwiązać kwestie spalin i
    dostarczenia powietrza do takiego pieca. Opcja instalacji
    współśrodkowego systemowego komina Vaillanta wewnątrz istniejącego
    komina nie wchodzi w grę ze względu na koszty...
    Absolutnie nie mogę wypuścić komina przez ścianę bo jest to ściana
    frontowa domu :/
    Zacząłem więc studiować dokumentacje Vaillanta dokładnie ten dokument...

    http://www.vaillant.pl/stepone2/data/downloads/fd/34
    /00/ii_przewody_turbo.pdf

    Część 3 układ rozdzielony 80/80

    Ostatnia konfiguracja
    MONTAŻ PRZYŁĄCZA DO UKŁADU SPALINOWEGO
    PRACUJĄCEGO NA PODCIŚNIENIU DOPROWADZENIE POWIETRZA PRZEZ ŚCIANĘ ZEWNĘTRZNĄ
    PRACA KOTŁA Z POBOREM POWIETRZA Z ZEWNĄTRZ (ZAMKNIĘTA KOMORA SPALANIA)

    To jest coś dla mnie... chyba...
    Komin spalinowy podłączam a raczej wpuszczam w istniejący komin
    ceramiczny IBF Universal.
    Doprowadzanie powietrza robie rura przez ścianę. To jakoś przeżyje na
    tej frontowej ścianie. Istniejącą zetke likwiduje.

    I pytania:

    - Ktoś praktykował taki patent?
    - Jak to się sprawdza w praktyce?
    - Jak szczelnie przejść z rury spalinowej 80mm w ceramiczny komin 160mm?

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2009-02-02 07:16:29
    Temat: Re: Dylematy piecowo - kominowe.
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > frontowa domu :/
    > Zacząłem więc studiować dokumentacje Vaillanta dokładnie ten dokument...

    A nie myślałeś o pojedynczej rurze stalowej o średnicy 80 mm wpuszczonej w
    istniejący komin systemowy (LAS, str. 19)? Max długość rury to 9,4m (str.
    32, dolny wiersz tabeli).
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2009-02-02 09:04:23
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    RudeBoy pisze:

    > To jest coś dla mnie... chyba...

    Niekoniecznie. Lepszym i tańszym rozwiązaniem będzie rura spalinowa 80
    w środku Twojego IBF'a a pobór powietrza pozostałą przestrzenią szachtu.

    Masz to zresztą opisane na str. 41. Jest to powszechnie stosowane
    rozwiązanie i doskonale sprawdza się w praktyce.

    > - Jak szczelnie przejść z rury spalinowej 80mm w ceramiczny komin 160mm?

    W przypadku opisanego powyżej rozwiązania, do komina wchodzisz
    odcinkiem rury współosiowej 80/125, która się tam kończy - dalej jest
    kolano 80 i już do góry rura 80. Uszczelniasz tak jak każde inne
    przejście przez mur :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-02-02 12:00:06
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > odcinkiem rury współosiowej 80/125, która się tam kończy - dalej jest
    > kolano 80 i już do góry rura 80. Uszczelniasz tak jak każde inne

    Nie...
    Zupelnie nie o takie rozwiazanie chodzi. Przeczytaj uwaznie co mialem na
    mysli a jezeli masz watpliwosci i chcesz radzic zajzyj do dokumentacji z
    linka.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-02-03 11:22:40
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    RudeBoy pisze:

    > Zupelnie nie o takie rozwiazanie chodzi. Przeczytaj uwaznie co mialem na
    > mysli a jezeli masz watpliwosci i chcesz radzic zajzyj do dokumentacji z
    > linka.

    Wiem o co Ci chodzi - chcesz jedną rurę 80 (spalinową) wpuścić w ciąg
    komina a drugą (dolotową) wywalić przez ścianę. Ja zaproponowałem Ci
    rozwiązanie w którym nie musisz dziurawić ściany.

    Nie rozumiem dlaczego taka propozycja Cię poruszyła ? Chyba po to
    napisałeś o tym na grupie, by uzyskać poradę - prawda ? Co konkretnie
    nie odpowiada Ci w takim układzie z poborem powietrza szachtem ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-02-03 14:23:05
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Sebcio pisze:

    > Wiem o co Ci chodzi - chcesz jedną rurę 80 (spalinową) wpuścić w
    > ciąg komina a drugą (dolotową) wywalić przez ścianę. Ja zaproponowałem
    > Ci rozwiązanie w którym nie musisz dziurawić ściany.

    Wlasnie nie :)

    Znaczy i tak i nie. Spojrzał byś na rysunek i byś odrazu wiedział o co
    chodzi.
    Prosze o to rysunek z dokumentacji Vaillanta

    http://www.mwds.pl/dom/vaillant_komin.png

    > Nie rozumiem dlaczego taka propozycja Cię poruszyła ? Chyba po to
    > napisałeś o tym na grupie, by uzyskać poradę - prawda ? Co konkretnie
    > nie odpowiada Ci w takim układzie z poborem powietrza szachtem ?

    Stosujac takie rozwiazanie jak pokaza lem na rysunku nie musze
    instalowac 7mb rury 80 spalinowej. Ot co...

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-02-03 23:12:06
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote:

    > Stosujac takie rozwiazanie jak pokaza lem na rysunku nie musze
    > instalowac 7mb rury 80 spalinowej. Ot co...

    Jakąś i tak stosować musisz, wpuszczenie spalin z pieca gazowego
    wprost w ceramiczny komin (czyli jak się domyślam, zrobiony z
    typowego "kominowego" pustaka) nie jest najlepszym pomysłem,
    delikatnie mówiąc. Grzyb na ścianie ani ładny nie jest, ani
    zdrowy...

    J.

  • 8. Data: 2009-02-04 00:27:32
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > "kominowego" pustaka) nie jest najlepszym pomysłem, delikatnie mówiąc.
    > Grzyb na ścianie ani ładny nie jest, ani zdrowy...

    Czemu czytasz tylko ostatni post a nie całość topicu. Napisałem, że mam
    komin systemowy IBF Universal, który przeznaczony jest do nowoczesnych
    kotłów. Spływ skroplin odprowadzony do kanalizy.

  • 9. Data: 2009-02-04 07:00:40
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Czemu czytasz tylko ostatni post a nie całość topicu. Napisałem, że mam
    > komin systemowy IBF Universal, który przeznaczony jest do nowoczesnych
    > kotłów. Spływ skroplin odprowadzony do kanalizy.

    To jest komin zdecydowanie do kotłów na paliwo stałe. Tam też odprowadza się
    skropliny. Natomiast kocioł gazowy z zamkniętą komorą spalania pracuje
    najekonomiczniej gdy nie ma cugu grawitacyjnego a wyłącznie ten wentylatorowy. I aby
    to osiągnąć trzeba mieć wlot i wylot powietrza na tej samej wysokości. Robienie wlotu
    powietrza przez ścianę nie jest więc dobrym pomysłem - tak robi się tylko w
    ostateczności przy remontach. Jeśli stan sztachtu na to pozwala (czystość, przekrój)
    buduje się system powietrzno - spalinowy przez włożenie jednej rury kwasoodpornej w
    kanał murowany. Jeśli zaś komina nie ma w ogóle, lub sztacht jest np. nieszczelny to
    daje się zespół koncentryczny z 2 rur.