  • 1. Data: 2009-02-01 18:38:42
    Temat: Beton komórkowy H+H
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Planuje na wiosnę ruszyć z budową i w hurtowni zaproponowano mi zamian
    za porotherm 25 + styro 12 (tak jest w projekcie), beton komórkowy biały
    H+H i do tego styro 12.
    Chce zbudować ściane 2 warstwową.
    Czy ta ewentualna zamiana porothermu na beton jest dobrym posunięciem.
    Jakie on ma opinie.
    Przemeq

  • 2. Data: 2009-02-01 19:44:04
    Temat: Re: Beton komórkowy H+H
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemeq wrote:
> [...]
    > biały H+H i do tego styro 12.
    > Chce zbudować ściane 2 warstwową.
    > Czy ta ewentualna zamiana porothermu na beton jest dobrym posunięciem.

    jak wyjdzie taniej...

    korzyścią jest gładka ściana od środka, łatwiejsze wykonywanie bruzd
    instalacyjnych, wadą konieczność stosowania specjalnych kotw do montażu
    ciężkich przedmiotów.

  • 3. Data: 2009-02-01 20:31:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > jak wyjdzie taniej...
    >

    > korzyścią jest gładka ściana od środka, łatwiejsze wykonywanie bruzd
    > instalacyjnych, wadą konieczność stosowania specjalnych kotw do montażu
    > ciężkich przedmiotów.

    Dodal bym jeszcze wieksza bezwladnosc termiczna ceramiki, dla niektorych i
    dla mnie to zaleta.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-02-01 21:03:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Dodal bym jeszcze wieksza bezwladnosc termiczna ceramiki, dla
    > niektorych i dla mnie to zaleta.

    a to ma znaczenie jakby chciał budować z cegły a nie z poryzowanej ceramiki
    która ma w pizdu powietrza w sobie.

  • 5. Data: 2009-02-01 21:09:44
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > H+H i do tego styro 12.
    > Chce zbudować ściane 2 warstwową.
    > Czy ta ewentualna zamiana porothermu na beton jest dobrym posunięciem.

    Ja mam z belixu (bet kom) i sobie chwale.
    Dużo łatwiej robić instalacje.
    Nie wiem jak ten z H+H ale u mnie był do wyboru
    belix o 3gęstościach 400,500,600
    Od tego zależy twardość, "cieplota" no i cena

    Pozdr
    J23

  • 6. Data: 2009-02-01 21:31:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > a to ma znaczenie jakby chciał budować z cegły a nie z poryzowanej
    > ceramiki która ma w pizdu powietrza w sobie.

    Niby tak, ale mimo wszystko roznica w masie jest.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-02-01 22:33:45
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > korzyścią jest gładka ściana od środka, łatwiejsze wykonywanie bruzd
    > instalacyjnych, wadą konieczność stosowania specjalnych kotw do montażu
    > ciężkich przedmiotów.
    Bo do porothermu stosujemy zwykłą kotwy tak ? Nie pisz nieprawdy.
    pzdr.
    rafał

  • 8. Data: 2009-02-01 22:34:35
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

> [...]
    > Nie wiem jak ten z H+H ale u mnie był do wyboru
    > belix o 3gęstościach 400,500,600
    > Od tego zależy twardość, "cieplota" no i cena

    Witam
    Zaletą H+H jest dokładność jego wykonania, znaczy bardzo równy jest.
    Zastosowałem klej do gazobetonu zamiast zaprawy cementowej który trzyma
    bardzio dobrze, dosłownie jak głupi
    Bloczki równe, spoina cienka, jeśli potrzeba mniejszy kawałek można dociąć
    piłą co jest kolejną zaletą bo powstaje mało gruzu.
    O innych zaletach i wadach wyżej koledzy pisali.

    Pozdrawiam
    Jarek M

  • 9. Data: 2009-02-02 00:17:21
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > piłą co jest kolejną zaletą bo powstaje mało gruzu.
    > O innych zaletach i wadach wyżej koledzy pisali.

    Ja nie pamietam firmy u mnie. Ale jak kupowałem z tego co pamietam to na
    zwykly suporeks mówili belit, a na ten co ja wziąłem belix - równiej i
    gładko wycinany bo tez robiłem na klej. Solbet sie nazywal czy jakos tak i
    rzeczywiście jest zaje* mocny.
    Po zewnetrznych scianach dalem ten belix cieplejszy, wytrzymałosciowo
    słabszy, no to rzeczywiście kotwy raz dwa sie obrabiaja (ale ja tam "Bitwy
    pod Grunwaldem" Matejki na ścianie nie bede wieszał), no ale mocować w
    porotermie to dopiero przesrane

    Pozdr
    J23

  • 10. Data: 2009-02-02 07:10:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr. wrote:

    > Bo do porothermu stosujemy zwykłą kotwy tak ? Nie pisz nieprawdy.

    w sumie masz rację, porotherm też jest wredny choć inaczej :)