  • 1. Data: 2009-01-31 15:16:59
    Temat: Prosba o szacunkowa ocene
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Sluchajcie potrzebuje pomoc sasiadom i ocenic szacunkowo koszty
    ocieplenia pietra, tzn. dachu na niezamieszkalym jeszcze pietrze.
    Powierzchnia pietra to ok. 100-120m2, powierzchnia dachu na budynku to
    ok. 300m2. Dach kryty blachodachowka, pod nia folia paroprzepuszczalna.

    Chodzi o to zeby ocieplic welna poddasze, ale bez robienia na razie
    gipsow, czyli tak jak pisalem wczesniej welna, na nia folia
    paroizolacyjna i mam nadzieje ze to na razie da sie tak zostawic.
    Ile takie cos moze kosztowac (materialy i robocizna)? Moze byc z
    dokladnoscia do 3-5tys. ;-)

    Chyba ze to nie jest najrozsadniejszy pomysl zeby ocieplac dach? Moze
    lepiej polozyc jakies ocieplenie na strop pomiedzy parterem a pietrem???

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2009-02-01 09:28:17
    Temat: Re: Prosba o szacunkowa ocene
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci
    > ocieplenia pietra, tzn. dachu na niezamieszkalym jeszcze pietrze.
    > Chyba ze to nie jest najrozsadniejszy pomysl zeby ocieplac dach? Moze
    > lepiej polozyc jakies ocieplenie na strop pomiedzy parterem a pietrem???

    W tej sytuacji to najlepiej jedno i drugie.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-02-01 09:34:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci

    Metr kwadratowy welny grubosci 15cm to zgrubnie liczac 20zl. Jesli chodzi o
    upychanie samej welny miedzy krokwie to nic wiecej nie potrzebujesz. Jesli
    ma byc jeszcze druga warstwa nakrokwiowo to dolicz uchwyty grzybkowe i
    profile no i druga warstwe welny(cena proporcjonalna do grubosci)

    Kris

  • 4. Data: 2009-02-01 10:50:36
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Marek Kutyla pisze:
> [...]
    >
    > Chyba ze to nie jest najrozsadniejszy pomysl zeby ocieplac dach? Moze
    > lepiej polozyc jakies ocieplenie na strop pomiedzy parterem a pietrem???

    Właśnie realizuję ten etap - ocieplenie poddasza około 170 m2 skosy +
    ocieplenie na suficie.

    Koszty materiałów to jakieś 8tys. z tego ponad 5 tys to sama wełna
    (15+10 - isover) reszta jakieś 3 tys. robocizna 30 zł od metra ze
    szpachlowaniem bez malowania.

    Po ociepleniu pomiędzy krokwiami było czuć wyraźnie cieplej - jednak
    dopiero druga warstwa dała wyraźną poprawę.

    Ariusz

  • 5. Data: 2009-02-01 12:46:55
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-02-01 10:28, Niejaki/a JKK bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > W tej sytuacji to najlepiej jedno i drugie.

    No domyslam sie ze tak by bylo najlepiej, ale co potem zrobic z tym co
    bedzie lezalo na stropie? Polozyc styropian, ktory potem uzyc do
    wylewki? Polozyc welne, ktora potem mozna uzyc do scianek dzialowych ?

  • 6. Data: 2009-02-01 12:51:01
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-02-01 11:50, Niejaki/a Ariusz bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Właśnie realizuję ten etap - ocieplenie poddasza około 170 m2 skosy +
    > ocieplenie na suficie.

    170m2 to powierzchnia dachu czy liczone po stropie?

    > Koszty materiałów to jakieś 8tys. z tego ponad 5 tys to sama wełna
    > (15+10 - isover) reszta jakieś 3 tys.

    Rozumiem ze tyle Tobie wyszlo?

    > robocizna 30 zł od metra ze
    > szpachlowaniem bez malowania.
    >
    > Po ociepleniu pomiędzy krokwiami było czuć wyraźnie cieplej - jednak
    > dopiero druga warstwa dała wyraźną poprawę.

    Dzieki bardzo. Ale rozumiem ze te 30pln/m to z polozeniem kg jak
    napisales, a mnie by interesowalo bez kg. Mozna za cos takiego liczyc w
    obecnych czasach jakeis 15pln/m ???

    Swoja droga to i tak wychodzi o wiele taniej niz fachowcy rzucili
    sasiadom. Powiedzieli 30kpln za sama robocizne!

  • 7. Data: 2009-02-01 12:58:37
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-02-01 13:51, Niejaki/a Marek Kutyla bedac w stanie
    euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Dzieki bardzo. Ale rozumiem ze te 30pln/m to z polozeniem kg jak
    > napisales, a mnie by interesowalo bez kg. Mozna za cos takiego liczyc w
    > obecnych czasach jakeis 15pln/m ???

    Aha, zapomnialem dodac ze chodzi o okolice Warszawa. To tak zeby
    uwzglednic regionalne niuanse.

  • 8. Data: 2009-02-01 15:13:52
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    >
    > No domyslam sie ze tak by bylo najlepiej, ale co potem zrobic z tym co
    > bedzie lezalo na stropie? Polozyc styropian,

    Jezeli strop masz betonowy, to twardy styropian - taki jak pod wylewke.

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2009-02-01 16:32:27
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-02-01 16:13, Niejaki/a JKK bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Jezeli strop masz betonowy, to twardy styropian - taki jak pod wylewke.

    Tak, strop jest betonowy.
    BTW I nie jest moj ;-)

    A gdyby trzeba bylo wybierac to co lepiej ocieplac sam strop, czy sam dach ?

  • 10. Data: 2009-02-01 17:34:28
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > A gdyby trzeba bylo wybierac to co lepiej ocieplac sam strop, czy sam dach
    > ?

    Moim skromnym zdaniem - blizsza koszula cialu, czyli strop :-)
    (domniemywujac, ze na 1 poziomie nie maja skosów ;-)

    Pzdr

    JKK