  • 1. Data: 2009-01-31 20:27:06
    Temat: czy coś można odliczyć?
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam, w latach 2006-2008 budowałem dom - juz ukończony, oddany.
    Za materiały budowlane oddano mi już roznice w vacie.
    Czy kupując jakieś materiały budowlane w tym roku - np na remont domu - mogę
    liczyć na ponowny zwrot róźnicy w vacie za materiały zakupione w tym roku?

    --
    ---
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-31 20:44:29
    Temat: Re: czy coś można odliczyć?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy kupując jakieś materiały budowlane w tym roku - np na remont domu -
    > mogę liczyć na ponowny zwrot róźnicy w vacie za materiały zakupione w tym
    Jasne że możesz. Będzie to fig. jako remont ale faktycznie mogą to byc mat.
    na wykończenie. Ja mam podobną sytuację i jak się dowiadywałem to nawet w
    trakcie 1-go roku można mieć budowe i remont (np do lipca budowa a od
    sierpnia remont)

    Pozdr
    J23

  • 3. Data: 2009-01-31 20:54:31
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    uciu <g...@i...pl> wrote:
> [...]
    > remont domu
    > - mogę liczyć na ponowny zwrot róźnicy w vacie za materiały

    Podłączę się pod temat: jak to właściwie _obecnie_ jest ze
    wszelkimi odliczeniami, zwrotami VATu itp.? Co z tego jest
    aktualne dla osoby zaczynającej budowę w tym roku?

    J.

  • 4. Data: 2009-01-31 21:02:45
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]

    > Podłączę się pod temat: jak to właściwie _obecnie_ jest ze wszelkimi
    > odliczeniami, zwrotami VATu itp.? Co z tego jest aktualne dla osoby

    Są odliczenia nadal. Tylko są limity 5 letnie. Ale przy skromnej chatce
    raczej się zmieścisz.
    Oczywiście tylko zwrot Vat na te mat. co podskoczył VAT po 05.2004
    J23

  • 5. Data: 2009-01-31 21:54:16
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

> [...]
    > Czy kupując jakieś materiały budowlane w tym roku - np na remont domu -
    > mogę liczyć na ponowny zwrot róźnicy w vacie za materiały zakupione w tym

    Jak nie wyczerpales jeszcze limitu to mozesz.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 6. Data: 2009-01-31 23:20:49
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Oczywiście tylko zwrot Vat na te mat. co podskoczył VAT po 05.2004

    znalazłem pomocny link w klasyfikowaniu materiałów do odliczeń:
    http://michalp2006.republika.pl/VZM.htm
    sam się próbuję do tego wziąć, juz kilka razy siadałem nad fakturami i szlag
    mnie trafiał po chwili :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 7. Data: 2009-02-01 21:07:51
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    robert wrote:

    > znalazłem pomocny link w klasyfikowaniu materiałów do odliczeń:
    > http://michalp2006.republika.pl/VZM.htm
    > sam się próbuję do tego wziąć, juz kilka razy siadałem nad fakturami i szlag
    > mnie trafiał po chwili :-)

    Ja już większość zrobiłem, ale nie mogę skończyć aby to oddać do US, a
    ile razy się pomyliłem :( szlag może człowieka trafić z ta
    papierkologią, acha faktury trzeba skreować, wszystkie co na wykazie :(

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2009-02-01 21:20:41
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Ja już większość zrobiłem, ale nie mogę skończyć aby to oddać do US

    a ktoś wie, jak wygląda sprawa oświadczenia o stanie zaawansowania robót,
    które się dołącza, jeśli odliczenia są przed zakończeniem budowy?
    opinie spotkałem rozbieżne: że podpisuje inspektor nadzoru, a co jak go nie
    ma? czy może być kier bud? że trzeba wyszczególniać etapy prac i procent
    wykonania (coś jak kosztorys do banku przy kredycie) i że podpisujący ileś
    tam za to sobie życzy, albo po prostu jedno zdanie, że zaawansowanie robót
    na ...%,
    ktoś przerabiał ten temat?

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 9. Data: 2009-02-01 23:28:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    > a ktoś wie, jak wygląda sprawa oświadczenia o stanie zaawansowania robót,
    > które się dołącza, jeśli odliczenia są przed zakończeniem budowy?

    Nic takiego nie wymagają a zwroty VATu dostałem juz dwa(2007, 2008). Skąd
    ten wymóg wziełeś?

    Kris

  • 10. Data: 2009-02-02 00:05:35
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > a ktoś wie, jak wygląda sprawa oświadczenia o stanie zaawansowania robót,
    > które się dołącza, jeśli odliczenia są przed zakończeniem budowy?

    Kiedys było wymagane, przed nowelizacją ustawy. Ale teraz nic takiego nie
    trzeba. Masz pewnie stary druczek, albo stary program (darmowy na
    www.podatki.pl).

    Pozdr
    J23