  • 1. Data: 2009-01-31 15:16:07
    Temat: polaczenie rur dwoch roznych srednic
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Witam,

    spotkalem sie z takim problemem dzisiaj. Jest geberit juz zamontowany, rura
    fi 80, chyba jak w kazdym zreszta. Z posadzki wychodzi pod katem rura fi
    100 - odplyw do poziomu kanalizacyjnego. W jaki sposob to polaczyc nie
    wykorzystujac nakladki geberitowej, zmieniajacej srednice? (nie miesci sie,
    a chodzi o rozwiazanie bez przesuwania geberitu i zmian w poziomie kan.)
    Dotychczas polaczenie bylo wypchane szmata i zaklajstrowane silikonem,
    niestety z czasem nieczystosci zaczely przedostawac sie przez nie i w
    lazience pojawialy sie nieprzyjemne zapachy :) Co w takim przypadku zrobic?
    Czy istnieja jakies krotke ksztaltki umozliwiajace polaczenie rur o dwoch
    srednicach i zapewniajace jednoczesnie szczelnosc? Jezeli nie, to czym to
    mozna wypelnic (szpare miedzy rurami), aby z czasem instalacja nie stracila
    na jakosci?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-31 16:11:37
    Temat: Re: polaczenie rur dwoch roznych srednic
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ulf" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jezeli nie, to czym to mozna wypelnic (szpare miedzy rurami), aby z czasem

    Nie wiem jak jest w Gebericie ja mam Grohe.
    Z tego co pamiętam to w zasadzie ta przelotka niewiele zajmuje, dolatuje
    może 2-3cm na długości. No ale jak nie da rady to może tak kupić dekielek do
    rury 100 i wyciąć w nim otwór i wtedy jakoś połączenie uszczelniać - może
    udałoby się jakąć uszczelkę z dętki dorobić.

    Pozdr
    J23

  • 3. Data: 2009-01-31 16:14:58
    Od: "M" <e...@w...pl>

> [...]
    > Jezeli nie, to czym to mozna wypelnic (szpare miedzy rurami), aby z czasem

    W sklepach są przejściówki z 100 na 80 i wiele innych, pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-31 16:41:16
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "M" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W sklepach są przejściówki

    W tym redukcje "gumowe",
    które już w ogóle zajmują b. mało miejsca.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-01-31 16:51:21
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "M" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W tym redukcje "gumowe",
    > które już w ogóle zajmują b. mało miejsca.

    Wlasnie o cos takiego mi chodzilo :P Dzieki i pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-31 17:08:31
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Ulf wrote:
> [...]
    > zmieniajacej srednice? (nie miesci sie, a chodzi o rozwiazanie bez
    > przesuwania geberitu i zmian w poziomie kan.)
    a co stoi na przeszkodzie aby ją zamontować? Dla zachowania wymiaru
    wystarczy obciąć o parę cm kolano dolotowe. Ma sporą długość więc na
    ogół jest z czego obcinać.

    pozdrawiam Piotr

  • 7. Data: 2009-01-31 19:22:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ulf wrote:
> [...]
    > dwoch srednicach i zapewniajace jednoczesnie szczelnosc? Jezeli nie,
    > to czym to mozna wypelnic (szpare miedzy rurami), aby z czasem

    ktoś ci coś spieprzył. w zestawieo do geberita jest kolano z redukcją.

  • 8. Data: 2009-01-31 19:46:52
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

    > a co stoi na przeszkodzie aby ją zamontować? Dla zachowania wymiaru
    > wystarczy obciąć o parę cm kolano dolotowe. Ma sporą długość więc na ogół
    > jest z czego obcinać.

    No wlasnie o to chodzi, ze sie nie miesci (chociaz sam nie probowalem, ale
    zalozmy, ze to prawda)

  • 9. Data: 2009-02-01 14:39:50
    Od: "Jackare" <...@t...com>

    Możesz skorzystać z dwóch sposobów.
    Pierwszym są tzw "trapery" służące do łączenia np instalacji kanalizacyjnych
    żeliwnych i PCV. Każdy traper ma wyjmowany rękaw gumowy służący do
    uszczelnienia połączenia i zapewne uda się Twoje połączenie uszczelnić taką
    gumą wyjętą z trapera.
    Drugi sposób to UNIGUM - kit do uszczelniania połączeń rur kanalizacyjnych.
    Możesz zastosować sam unigum lub uszczelnić połączenie sznurem i od góry
    wykończyć unigumem.
    Zamiast unigumu można też użyć uszczelniacza bitumicznego dekarskiego -
    sprzedawane są w kartuszach 330 ml. Tak samo - ze sznurem lub bez.
    --
    Jackare