  • 1. Data: 2009-01-31 09:45:17
    Temat: odblaskowe kamizelki na budowach
    Od: "gril" <g...@...pl>

    Ostatnio zauważyłem na jednej z większych budów w moim mieście, że
    robotnicy ubrani są tak jak ich odpowiednicy na wyspach, odblaskowe
    żółte kamizelki i białe kaski. Czyżby i u nas były już takie przepisy?
    Co ciekawe, akurat grupa z nich czekała na tym samym przystanku co ja i
    ku mojemu zdziwieniu nie mówili słowiańskim językiem, tylko jakimś mi
    nieznanym albańskim, albo rumuńskim.

  • 2. Data: 2009-01-31 11:26:19
    Temat: Re: odblaskowe kamizelki na budowach
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    gril napisal:
> [...]
    > Co ciekawe, akurat grupa z nich czekała na tym samym przystanku co ja i
    > ku mojemu zdziwieniu nie mówili słowiańskim językiem, tylko jakimś mi

    To znaczy jakie przepisy? O ubraniu roboczym i osobistych srodkach
    ochrony jest 'od zawsze'. A ze akurat zolte i biale to byc moze
    producent uzyskal jakies atesty no i teraz zgodnie z nimi tlucze.
    Takie zestawy kolorystyczne stosuje np. Skanska, ale u nich
    zauwazylem, ze kolory kaskow sa kodami kolorystycznymi hierarchii.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-01-31 11:40:12
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Jacek_P napisał:
    > gril napisal:

    > Takie zestawy kolorystyczne stosuje np. Skanska, ale u nich
    > zauwazylem, ze kolory kaskow sa kodami kolorystycznymi hierarchii.
    Ale tak zawsze było białe kaski i żółte kaski i od razu było wiadomo kto
    jest kto
    pzdr.
    rafał

  • 4. Data: 2009-02-01 13:24:54
    Od: "gril" <g...@...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > Ale tak zawsze było białe kaski i żółte kaski i od razu było wiadomo
    > kto jest kto
    > pzdr.
    > rafał

    Mniejsza z kaskami, chodzi mi o odblaskowe kamizelki, bo ja jakoś
    pamiętam że polski budowlaniec to chodził zawsze w kurtce wacianej, a
    latem to z obowiązuje goła klata.

  • 5. Data: 2009-02-01 14:37:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    gril napisal:
    > Mniejsza z kaskami, chodzi mi o odblaskowe kamizelki, bo ja jakoś
    > pamiętam że polski budowlaniec to chodził zawsze w kurtce wacianej, a
    > latem to z obowiązuje goła klata.

    Na byle jakich budowach - tak. Na tych prowadzonych przez powazne firmy
    - absolutnie nie. Oni maja w oczach wizje odszkodowan. Ciekawsze rzeczy
    robia i Skanska, i Strabag (nota bene: nad nim ostatnio kontrole przejeli
    Rosjanie). Potrafia miec bramki wejsciowe weryfikujace poprzez zapis na kartach
    wejsciowych, aktualnosc badan okresowych pracownika. No i pracownik
    bez aktualnych badan nie wejdzie i dniowka mu przepadnie :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-02-01 14:58:28
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Mniejsza z kaskami, chodzi mi o odblaskowe kamizelki, bo ja jakoś pamiętam
    > że polski budowlaniec to chodził zawsze w kurtce wacianej, a latem to z
    > obowiązuje goła klata.

    jak napial Jacek_P zalezy od budowy :)
    solidne firmy nie pozwola sobie na wpuszczenie na plac budowy robotnika
    ubranego niezgodnie z przepisami.
    kolega jest kierownikiem budowy w jednej z wiekszych firm w polsce i mowi ze
    wizyty PIPu ma conajmniej raz w tygodniu, wystarczy ze sasiedztwo budowy
    jest niezadowolone z budowy i chce im utrudnic zycie i nasylaja kontrole,
    przy laniu plyty w nocy dzwonia na policje i SM ze zaklucaja cisze nocna idt
    itp.
    za to wszystko odpowiada kierownik budowy ktory moze zostac pociagniety do
    odpowiedzialnosci karnej w przypadku jakiegos wypadku wiec niejako dbaja
    sami o swoj tylek.
    dlatego maja alkomat np i wyrywkowo kontroluja pracownikow, jak pijany to
    odrazu wylatuje z placu budowy.

    ps
    zauwaz jak wygladaja pracownicy wykonujacy jakies prace na stacjach BP, oraz
    miejsce ich pracy.
    oni w kaskach, kamizelkach, do okola miejsca pracy rozstawione slupki,
    odgrodzone tasma, jak sa na rusztowaniu to w zabezpieczeniach pracuje itd
    itp.

    --
    pzdr
    piotrek