  • 1. Data: 2009-01-30 20:03:38
    Temat: czekamy na nowe rozporzedzenie - opalanie weglem CO
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Nie bede sie rozwodzil.
    Link do sprawy tutaj
    http://biznes.interia.pl/news/polska-wsrod-parszywej
    -dziesiatki,1251609

    wprowadza jakies przepisy i bedzie znowu trzeba cos przerabiac

  • 2. Data: 2009-01-30 20:09:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:
> [...]
    -dziesiatki,1251609

    > wprowadza jakies przepisy i bedzie znowu trzeba cos przerabiac

    POPIERAM

    są pojedyńczy obywatele którzy potrafią swoimi zasranymi kotłowniami
    zasmrodzić spory teren, kiedyś w nocy się obudziłem i myślałem ze dom sie
    pali a to jakiś h... ogrzewał swój zasrany domek.

    powinno sie w końcu zacząć promować ekologiczne ogrzewanie.

    naczne ogrzniczeni akcyzy na gaz, wysoka akcyza na węgiel i pochodne im
    większy syf tym większa, zerowa akcyza dla posiadaczy kotłów kondesacyjnych,
    zerowa akcyzy za energie zużytą do ogrzewania za pomocą pomp ciepła.

  • 3. Data: 2009-01-30 21:53:52
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:
> [...]
    > większy syf tym większa, zerowa akcyza dla posiadaczy kotłów
    > kondesacyjnych, zerowa akcyzy za energie zużytą do ogrzewania za pomocą
    A ja bym tym z pompami ciepła dopierniczył jeszcze większą akcyzę - raz
    za ogrzewanie po częsśi prądem, a jak wiadomo elektrownie węglowe to
    syf, a po drugie za niewątpliwe zmiany w ekosystemie do jakich prowadzi
    zmiana temperatury gleby, i dyskomfort dla dżdżownic.
    pzdr.
    rafał

  • 4. Data: 2009-01-30 22:00:57
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

> [...]
    > większy syf tym większa, zerowa akcyza dla posiadaczy kotłów
    > kondesacyjnych, zerowa akcyzy za energie zużytą do ogrzewania za pomocą

    gdyby cena oleju opałowego , gazu , itp była porównywalna z węglem to bym
    się nie zastanawiał
    niestety nie wszycy mają tyle kasiory co wy do wydania na ogrzewanie
    a dla mądral co mówią że grzanie prądem jest ekologiczne
    to niech powiedzą co za różnica gdzie się węgiel pali w kotle w domu czy w
    kotle elektrowni
    mam wrażenie że miejscowa elektrownia więcej smrodzi niż mój kocioł bo w
    sumie palić to też trzeba umieć

  • 5. Data: 2009-01-30 22:20:40
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

> [...]
    > kotle elektrowni
    > mam wrażenie że miejscowa elektrownia więcej smrodzi niż mój kocioł bo w
    I tu sie zgadzam. A z tym gazem to watpliwa sprawa bo jak iwan
    kranik zakreci to te wszystkie piecyki po cenie zlomu beda chodzic :-)

    A tak na marginesie to ciezko znalezc teraz wegiel dobrej jakosci
    bo umnie w okolicy to jakis syf sprzedaja :-( a nie oplaca sie z daleka
    wozic

  • 6. Data: 2009-01-30 22:25:50
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a dla mądral co mówią że grzanie prądem jest ekologiczne
    > to niech powiedzą co za różnica gdzie się węgiel pali w kotle w domu czy w
    > kotle elektrowni

    Bo elektrownie mają elektrofitry, a znaczna ich część - instalacje redukcji
    tlenków siarki i azotu. Masz takie coś w domu?? Potrafisz zapanować nad
    niską emisją i nad poziomem zapylenia?
    I wcale nie mówię, że grzanie pradem jest w Polsce ekologiczne, lecz co
    najwyżej w pewnych warunkach opłacalne i wygodne.

    Druid29

  • 7. Data: 2009-01-30 22:28:45
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > A ja bym tym z pompami ciepła dopierniczył jeszcze większą akcyzę - raz za
    > ogrzewanie po częsśi prądem, a jak wiadomo elektrownie węglowe to syf,
    Skąd wiadomo? Byłeś w prawdziwej elektrowni węglowej? Wiesz jak się robi
    prąd? Wiesz jak się oczyszcza spaliny w elektrowniach???

    Druid29

  • 8. Data: 2009-01-30 22:32:47
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Druid29 napisał:

    > Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > Skąd wiadomo? Byłeś w prawdziwej elektrowni węglowej? Wiesz jak się robi
    > prąd? Wiesz jak się oczyszcza spaliny w elektrowniach???
    >
    > Druid29

    Pewnie, że byłem i uważam, że elektrownie to syf. No bo kto by chciał,
    żeby mu pociąg z węglem do domu wjeżdżał :) jak byłeś to wiesz :)

    pzdr.
    rafał

  • 9. Data: 2009-01-30 22:37:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    > kotle elektrowni
    > mam wrażenie że miejscowa elektrownia więcej smrodzi niż mój kocioł bo w

    Masz racje, ale czy rzeczywiscie tak duzo taniej wychodzi palenie weglem??

    Z drugiej strony powiem Ci, ze mam sasiada ktory w tym roku zakupil sobie
    mialu, bo taniej. Niestety jak rozpali tego swojego pierdziela, to ja w domu
    nie mam czym oddychac jak wiatr jest z zachodu. Fajnie ze jemu taniej, ale
    nie wszystkim jest rownie dobrze.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-01-30 22:37:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Szumek wrote:
> [...]
    > czy w kotle elektrowni
    > mam wrażenie że miejscowa elektrownia więcej smrodzi niż mój kocioł

    tja napewno...

    rozumiem ze twoja kotłownia ma elektrofiltry i instalację odsiarczania
    spalin itp...