  • 11. Data: 2009-01-30 22:38:38
    Temat: Re: czekamy na nowe rozporzedzenie - opalanie weglem CO
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Druid29 wrote:
    > Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Bo elektrownie mają elektrofitry, a znaczna ich część - instalacje
    > redukcji tlenków siarki i azotu. Masz takie coś w domu?? Potrafisz
    > zapanować nad niską emisją i nad poziomem zapylenia?
    > I wcale nie mówię, że grzanie pradem jest w Polsce ekologiczne, lecz
    > co najwyżej w pewnych warunkach opłacalne i wygodne.

    jest napewno bardziej ekologiczne niż grzanie kotłami na węgiel czy na inny
    syf palny.

  • 12. Data: 2009-01-30 22:52:06
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > Pewnie, że byłem i uważam, że elektrownie to syf. No bo kto by chciał,
    > żeby mu pociąg z węglem do domu wjeżdżał :) jak byłeś to wiesz :)

    Nie do domu pociąg wjeżdża, ale na wywrotnicę lub bunkier szczelinowy. Coś
    słabo poznałeś proces produkcyjny. A ja zajmuję się m.in. instalacjami
    ekologicznymi w dużej elektrowni... Wystarczy powiedzieć, że średnie
    stężenie pyłu za instalacją odsiarczasnia spalin nie przekracza 50 mg/Nm3.
    Nowe bloki energetyczne opalane węglem będą miały poziom zapylenia 20mg/Nm3.
    Zapylenia 50mg/Nm3 nie widać w spalinach. Potrafisz tak zrobić w domu?

    Druid29

  • 13. Data: 2009-01-30 22:57:14
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Masz racje, ale czy rzeczywiscie tak duzo taniej wychodzi palenie weglem??

    Ja moge odpowiedziec.

    Moj dom: ma juz 25lat stare okna i instalacje C.O. opalem jest
    wegiel (orzech) zuzycie to okolo 1 t/mc za 620 pln i temperaturke mam ze
    w koszulce chodze bo bobasek musi mec cieplo :-)

    Sasiad: budynek bardzo zblizony gabarytowo i czesc okien juz wymieniona
    i opala gazem i kosztowalo go to w tym samym okresie 1300pln/mc

    W nowym domku ktory buduje zastosuje jednak gaz bo jezeli wszystko
    szczelne i docieplone to wtedy na gaz mozna sobie pozwolic

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 14. Data: 2009-01-30 23:01:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Druid29 wrote:
> [...]
    > węglem będą miały poziom zapylenia 20mg/Nm3. Zapylenia 50mg/Nm3 nie
    > widać w spalinach. Potrafisz tak zrobić w domu?

    dla miłośników palenia węglem w domkach mogę zaproponować brak akcyzy w
    zamian za montaż elektrofiltrów i układu odsiarczania :)

  • 15. Data: 2009-01-30 23:26:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wegiel (orzech) zuzycie to okolo 1 t/mc za 620 pln i temperaturke mam ze
    > w koszulce chodze bo bobasek musi mec cieplo :-)

    No to tani ten wegiel macie, w mojej okolicy dochodzi do 800zl/t. Poza tym
    jest jakby coraz gorszej jakosci i stosunek wegiel-gaz ma coraz mniejsza
    wartosc.

    > Sasiad: budynek bardzo zblizony gabarytowo i czesc okien juz wymieniona
    > i opala gazem i kosztowalo go to w tym samym okresie 1300pln/mc

    OK, nie dyskutuje. Kociol pewnie jeszcze za Gierka, instalacja wiadomo, ale
    sytuacja mozliwa.

    > W nowym domku ktory buduje zastosuje jednak gaz bo jezeli wszystko
    > szczelne i docieplone to wtedy na gaz mozna sobie pozwolic

    I tu roznica pewnie nie bedzie juz tak duza.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-01-30 23:29:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > dla miłośników palenia węglem w domkach mogę zaproponować brak akcyzy w
    > zamian za montaż elektrofiltrów i układu odsiarczania :)

    A co dla tych co pala pampersami?? :-)

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-01-31 00:10:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dyjor pisze:

    > POPIERAM
    >
    > są pojedyńczy obywatele którzy potrafią swoimi zasranymi kotłowniami
    > zasmrodzić spory teren, kiedyś w nocy się obudziłem i myślałem ze dom
    > sie pali a to jakiś h... ogrzewał swój zasrany domek.
    >
    > powinno sie w końcu zacząć promować ekologiczne ogrzewanie.
    >
    > naczne ogrzniczeni akcyzy na gaz, wysoka akcyza na węgiel i pochodne im
    > większy syf tym większa, zerowa akcyza dla posiadaczy kotłów
    > kondesacyjnych, zerowa akcyzy za energie zużytą do ogrzewania za pomocą
    > pomp ciepła.

    I akcyzę 1000% na samochody osobowe!

    Dlaczego? Ano dlatego, że w okolicy, do której się wyprowadziłem z
    Warszawy, praktycznie wszyscy palą węglem lub drewnem (pomijam jeszcze
    dość nieliczne nowe budynki). A powietrze czystsze, niż jak się pojedzie
    do Warszawy i nawdycha tego "ekologicznego" powietrza nieskażonego dymem
    z czyjegoś pieca
    .

  • 18. Data: 2009-01-31 07:54:49
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    > dla miłośników palenia węglem w domkach mogę zaproponować brak akcyzy w
    > zamian za montaż elektrofiltrów i układu odsiarczania :)

    rozumiem brak akcyzy do konca zycia na wszyskie produkty objete akcyza.

  • 19. Data: 2009-01-31 10:00:18
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > przekracza 50 mg/Nm3. Nowe bloki energetyczne opalane węglem będą miały
    > poziom zapylenia 20mg/Nm3. Zapylenia 50mg/Nm3 nie widać w spalinach.

    Panie Druid, a uwzglednil pan, ze sprawnosc z jaka przetwarzana jest
    energia chemiczna na elektryczna, przesylana do odbiorcy i zamieniana z
    powrotem w cieplna nie przekracza 30%? Dla wspolczesnego kotla weglowego
    sluzacego do ogrzewania domu jest to 80%. Jakby 2,5 razy lepiej. A poki
    sasiad nie pali smieciami to problem wielki nie powstaje ani z
    zapyleniem, ani z emisja tlenkow azotu i siarki. A np. emisja CO2 bedzie
    o te 2,5 raza mniejsza.

  • 20. Data: 2009-01-31 10:05:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    > A ja bym tym z pompami ciepła dopierniczył jeszcze większą akcyzę - raz za
    > ogrzewanie po częsśi prądem, a jak wiadomo elektrownie węglowe to syf, a po
    > drugie za niewątpliwe zmiany w ekosystemie do jakich prowadzi zmiana
    > temperatury gleby, i dyskomfort dla dżdżownic.

    tylko, że taka pompa zużywa procentowo mało prądu w stosunku do reszty potrzeb
    gospodarstwa domowego
    więc dopieprzyć tym, którzy: mają kuchnie elektryczne, lodówki, zamrażarki,
    klimatyzacje, piekarniki, plazmy itd.