  • 1. Data: 2009-01-31 14:07:37
    Temat: drewniana podloga
    Od: Ważka <...@...a>

    Witam,
    Podloga +- 15 letnia ze skrajnie niskojakosciowej deski sosnowej.
    Skrzypi jak cholera, w miejscach gdzie nie ma dywanu swoja estetyka
    szybko zaczela przypominac dworzec w Gdyni. Chce polozyc panele -
    ewentualnie zakryc wszystko jakas porzadna wykladzina. W obu
    przypadkach najpierw musze rozwiazac problem skrzypienia. Niestety nie
    mam pomyslu jak zlokalizowac rozmieszczenie legarow - wiec skrecenie
    calosci wkrecami niespecjalnie wchodzi w gre. Pomysl sa nastepujace:

    Wyciac duzym wiertlem dziure w desce, dobyc mlota wyburzeniowego i
    skrecic deske bezposrednio do podlogi dlugim kolkiem przelotowym. Jak
    duza jest szansa, ze to rozwiaze problem?

    Opierniczyc calosc plyta OSB (moze jakas mata piankowa pod spod?), na
    to panele. Czy to rozwiaze problem?

    Eksperymentowanie z wciskaniem pianki pod deski to chyba nie jest
    najlepszy pomysl, prawda?

    I drugie pytanie pomocnicze: ile miejsca trzeba przeznaczyc na panele
    podlogowe? Pytam o grubosc, rzecz jasna.

  • 2. Data: 2009-02-01 08:44:46
    Temat: Re: drewniana podloga
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    nie pomoze... zdejmij wierzchnia warstwe (deski), obejrzyj-wzmocnij legary,
    pomiedzy legary mozesz dac izolacje, na to moze byc folia - izolacja
    bitumiczna deitermana i na to podloga (ta izolacja jest elastyczna, nadaje
    sie do pomieszczen dla stalego przebywania ludzi i przepuszcza pare wodna) -
    znajomy tak zrobil w starym domu z bali gdzie mial problem identyczny -
    tylko jeszcze legary przegnily - obecnie mieszka juz rok i ma spokój.

  • 3. Data: 2009-02-01 15:10:03
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Opierniczyc calosc plyta OSB (moze jakas mata piankowa pod spod?), na
    > to panele. Czy to rozwiaze problem?

    Swego czasu walczylem z podobnym problemem w sarej kamienicy, który wlasnie
    rozwiazalem kladac plyte OSB 18mm.
    Deski dosc mocno sie uginaly, gdyz byly montowane bez felców.
    Pomiedzy plyta OSB, a deska dalem jakas stara, cienka wykladzine dywanowa z
    demontazu klejac ja do desek oraz do plyty OSB przy pomocy jakiegos kleju (o
    ile dobrze pamietam to chyba byl klej polimerowy). Na czas schniecia kleju
    skrecilem plyte z deskami przy uzyciu wkretów.
    Po wyschnieciu kleju i wykreceniu wkretów mozna bylo skakac po tej
    podlodze - zero skrzypienia.
    Na to mozna polozyc dowolna podloge (linoleum, wykladzina dywanowa, panele,
    parkiet, a nawet plytki).