  • 1. Data: 2009-02-01 23:14:53
    Temat: Piorun VS. komin spalinowy pieca kondensacyjneg
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    Jest jakis pomysl zeby sie zabezpieczyc i jak
    przywali to zeby piecyk za pare pln nie opuscil kotlowni
    o wlasnych silach ?
    Piorunochron troche drogo wychodzi.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 2. Data: 2009-02-02 06:40:36
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Jest jakis pomysl zeby sie zabezpieczyc i jak
    > przywali to zeby piecyk za pare pln nie opuscil kotlowni
> [...]

    A jak przywali w dach, nie w komin z kotła, to nie będzie strat?
    Piorun może zmienić kierunek w ostatniej chwili, dlatego zabezpiecza się
    zarówno dach jak i wszystkie elementy wystające (lukarny, anteny i kominy).
    Jak się zabezpieczyć - instalacja odgromowa i zabezpieczenia przepięciowe.
    Oczywiście prawdopodobieństwo uderzenia pioruna zależy od wielu czynników i
    nie ma jednoznacznego wymogu robienia lub nie instalacji odgromowej.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2009-02-02 07:23:29
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    najlepiej ubezpieczyć

  • 4. Data: 2009-02-02 15:21:02
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > najlepiej ubezpieczyć
    No i to chyba jest najlepsze rozwiazanie bo i tak mysle
    domek ubezpieczyc tylko pytanie ile skladka wzrasta przy
    braku odgromu.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 5. Data: 2009-02-02 16:53:25
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > No i to chyba jest najlepsze rozwiazanie bo i tak mysle
    > domek ubezpieczyc tylko pytanie ile skladka wzrasta przy
    > braku odgromu.

    nic, odgrom nie jest obowiązkowy

  • 6. Data: 2009-02-02 19:35:23
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > nic, odgrom nie jest obowiązkowy

    To jest leczenie objawowe, takie ubezpieczenie.
    Za spaloną chatę dostaniesz może z 70% jej realnej wartości, z pewnoscią nie
    będziesz w stanie za ta kase jej odtworzyć... to może jednak te kilka
    tysięcy na odgrom a ubezpieczenie tylko jako asekuracja na to na co nie mamy
    wpływu?
    Czy odgrom jest az tak drogi? (zamierzam robić, ale ceny, fakt, nie znam)

    --
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-02-03 06:59:20
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > Czy odgrom jest az tak drogi? (zamierzam robić, ale ceny, fakt, nie znam)
    nie chodzi o cene tylko o skuteczność

  • 8. Data: 2009-02-03 09:20:46
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > nie chodzi o cene tylko o skuteczność
    Slyszalem wlasnie taka teorie i pewnie jest w niej ziarnko prawdy
    ze robiac odgrom prowokujemy niejako piorun aby nam w domek
    przywalil. Sam mieszkam w domku z dwoma kondygnacjami
    i bez odgromu. Jak walnelo to nie w budynek a w drzewo nizsze o jakies
    3m i odlegle o 10m.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 9. Data: 2009-02-03 09:31:03
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Slyszalem wlasnie taka teorie i pewnie jest w niej ziarnko prawdy
    > ze robiac odgrom prowokujemy niejako piorun aby nam w domek
    > przywalil.

    Znajomi właśnie tak mieli / mają.
    Jak nie mieli odgromu - to waliło gdzieś obok.
    Jak założyli - to bankowo, że walnie w nich.

    Z drugiej strony - wystarczyło w lecie walnięcie
    gdzieś obok i trzeba było wymienić switch,
    rozdzielacz / wzmacniacz do TV i kamerę IP ...

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2009-02-03 18:55:36
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > przywalil. Sam mieszkam w domku z dwoma kondygnacjami
    > i bez odgromu. Jak walnelo to nie w budynek a w drzewo nizsze o jakies

    A to instalacja odgromowa nie jest do ściągania piorunów i zapraszania ich
    do odwiedzenia ziemi??
    W takim razie byłem w głębokim błędzie sądząc, że po to buduje się odgrom
    aby piorun w niego walnął za kazdym razem, a nie wylosował sobie cokolwiek
    innego fajnego i tam przywalił??!! (np. antena, komin, tudzież okno,
    cżłowiek na tarasie)

    --
    Mariusz