eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBuduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą zainteresowani to udostepnię szczegóły › Re: Buduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą zainteresowani to udostepnię szczegóły
  • Data: 2023-05-18 06:22:01
    Temat: Re: Buduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą zainteresowani to udostepnię szczegóły
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-05-17, Mateusz Viste <m...@...invalid> wrote:

    > Skoro mowa o tego typu wynalazkach, to proponuję taki pomysł: w ulu jak
    > wiadomo ciepło, zakłębiona rodzina pszczela utrzymuje temperaturę w
    > okolicach 30-35 stopni, nawet w największe mrozy. No to wpiąć im tam
    > peltiera, a drugi koniec do PC.
    >
    > Podejrzewam, że sprawność będzie porównywalna z wcześniej omawianymi
    > wynalazkami, przy znacząco mniejszej komplikacji technologicznej.
    >
    > Alternatywa: zamiast ocieplać dom jakimiś watami czy styropianem,
    > wypełniać przegrody pszczołami.

    Gdzieś widziałem mema na sezon grzewczy zeszłoroczny (w trakcie kryzysu
    gazowego), gdzie wykalkulowano, że na kawalerkę potrzeba ca 30 kur.
    Kura proszę pana, i jej potomstwo, ma bowiem temperatury bliżej 40 deg
    C niż 36. Co prawda dla pszczoły, mozna argumentować po lini konwekcji
    wymuszonej, ze to lepiej dla wymiany tego ciepła, ale też pszczołę zjeść
    na koniec sezonu trochę głuio, a i na cukrzyka może trafić.

    Tak jeszcze kombinuję, czy jakoś nie dałoby się przejkonać łososia, że
    tereny tarła są na dachu i zaoszczędzić w ten sposób na pompie po
    łososia odpowiednim uszczelnieniu.

    --
    Marcin