    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Date: Wed, 03 Aug 2011 11:48:44 +0200

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Przeciw właśnie koszty - z odsetek od kredytu na te solary ogrzejesz tą
    > wodę latem nawet prądem czy gazem.

    Dokładnie tak...
    Trzeba policzyć sobie ile dotychczas wydaje się na ogrzewanie wody poza
    sezonem grzewczym - w takim systemie, jakiego się używa teraz - i
    pomnożyć to przez 5, max 7.

    To jest granica zdrowego rozsądku w wydatkowaniu środków na tzw. energię
    odnawialną.

    U mnie na przykład gdybym grzał prądem, to wydałbym na CWU coś ok 500 -
    700 zł na sezon, węglem ok 200, a drewnem, które mi zostało po budowie w
    grę wchodzi tylko koszt prądu, który zużyją pompy - max kilkanaście do
    kilkudziesięciu złotych.

    W takim razie górną granicą w najbardziej pesymistycznym wariancie -
    prąd z jednostrefowej taryfy - jest kwota do 3... max 4 tysięcy. W moim
    przypadku - drewno - takie udogodnienia musiałyby kosztować max 200 -
    300 zł, żeby miały jakikolwiek sens ekonomiczny.

    Przemyśl to kolego Andrzeju, czy się opłaca? :-)

    pozdr
    Robert G.